علت گودی کنار ران (هیپ، دیپ) چیست و راه های درمان آن


به فرورفتگی کنار ران که به اندام شکلی شبیه به ویولن می‌بخشد، گودی کنار ران (هیپ، دیپ) گفته می‌شود. این خصوصیت ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد اما راه‌ های درمانی هم برای کاهش چشمگیر آن وجود دارد.

علت گودی کنار ران (هیپ، دیپ) چیست و راه های درمان آن

گودی کنار ران (هیپ، دیپ) اصطلاحی است که به فرورفتگی به سمت داخل یا منحنی در کنار بدن شما، درست زیر استخوان لگن گفته می‌شود. برخی از مردم آن را «باسن ویولنی» می‌نامند اما این فرورفتگی‌ها به زبان علمی، «فرورفتگی‌های تروکانتریک» نیز شناخته می‌شوند. اگر شما هم مبتلا به این ویژگی در اندام خود هستید، ممکن است همواره به دنبال برطرف کردن آن باشید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، به شما علل بروز گودی کنار ران و راه‌ های درمان آن را خواهیم گفت.

در این مطلب می‌خوانید:

چه عواملی باعث گودی کنار ران (هیپ، دیپ) می‌شوند؟ گودی کنار ران چقدر رایج است؟ راه های درمان گودی کنار ران (هیپ، دیپ) چیست؟ تغییرات سبک زندگی برای کمک به کاهش گودی کنار ران کاهش گودی کنار ران به کمک تمرینات ورزشی

بیشتر بخوانید:‌ پر کردن گودی بغل ران، هیپ دیپ چیست؟

چه عواملی باعث گودی کنار ران (هیپ، دیپ) می‌شوند؟

گودی کنار ران در جایی اتفاق می‌افتد که پوست به قسمت عمیق‌تر استخوان ران شما که تروکانتر نامیده می‌شود، متصل یا چسبیده است.

گودی کنار ران در جایی اتفاق می‌افتد که پوست به قسمت عمیق‌تر استخوان ران شما که تروکانتر نامیده می‌شود، متصل یا چسبیده است. این تورفتگی‌ها در برخی افراد بیشتر به چشم می‌خورد و به دلیل میزان و توزیع چربی و ماهیچه در ساختار بدن رخ می‌دهد.
فرورفتگی باسن بسته به پهنای باسن و شکل لگن و همچنین توزیع چربی بدن شما می‌تواند کم و بیش برجسته باشد. همچنین زمانی که انواع خاصی از لباس‌ها را می پوشید، ممکن است آشکارتر شوند.

بیشتر بخوانید: درباره لیفت داخل ران بیشتر بدانید

به طور خلاصه، گودی کنار ران به دلیل ژنتیک شما ایجاد می‌شود و یک پدیده کاملا طبیعی است. در واقع زمانی ایجاد می‌شود که استخوان ران فرد بالاتر از مفصل ران او قرار گرفته باشد و باعث می‌شود که چربی و ماهیچه به سمت داخل فرو بروند. نکته اصلی که باید بدانید این است که این فرورفتگی‌ها نشانه اضافه وزن یا عدم تناسب اندام نیستند.

علت گودی کنار ران (هیپ، دیپ) چیست و راه های درمان آن

گودی کنار ران چقدر رایج است؟

تقریبا همه افراد دارای درجه‌ای از گودی کنار ران هستند و فقط در برخی افراد بارزتر است. با این حال، به دلیل موقعیت استخوان‌های لگن و توزیع ژنتیکی چربی زنان، در زنان شایع‌تر است. در حالی که در برخی افراد به سختی قابل توجه است، در برخی دیگر ممکن است بسیار آشکار باشد. زمانی که از روبه‌رو در آینه نگاه می‌کنید، گودی کنار ران بیشتر قابل مشاهده است. در هر صورت، این مسئله یک موضوع کاملا طبیعی است و نباید به چشم یک نقص به آن نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید:‌ پرطرفدارترین رژیم لاغری در دنیا کدام است؟

راه های درمان گودی کنار ران (هیپ، دیپ) چیست؟

این یک تصور اشتباه است که فکر کنید می‌توانید گودی کنار ران را به طور کامل از بدن خود از بین ببرید. با این حال، ورزش در راستای کاهش چربی و عضله سازی، می‌تواند به کاهش ظاهر گودی کنار ران شما کمک کند.
سعی کنید روی حرکاتی تمرکز کنید که گروه‌های عضلانی گلوتئال یا ماهیچه‌های سرینی را هدف قرار می‌دهد، مانند اسکات بلغاری، پل باسن، و لانژ. پیاده روی و دویدن نیز برای شکل دادن به پاها در حین تمرینات اصلی عالی هستند. به خصوص آن‌هایی که عضلات شکم و پهلو را هدف قرار می‌دهند. این ورزش‌ها به فرم دادن به کمر نیز کمک می‌کنند.

علت گودی کنار ران (هیپ، دیپ) چیست و راه های درمان آن

با این حال، شما گاهی اوقات هیپ، دیپ را در افرادی که زیاد تمرین می‌کنند هم مشاهده خواهید کرد، زیرا توده عضلانی بیشتر یا قدرت برجسته در برخی از عضلات، می‌تواند شیب گودی قابل توجه کنار ران را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:‌ 7 روش کاهش شاخص توده بدنی برای آن هایی که اضافه وزن دارند

تغییرات سبک زندگی برای کمک به کاهش گودی کنار ران

رژیم مناسب، به تحریک رشد عضلانی در ناحیه مورد نظر و سوزاندن چربی اضافی بدن کمک می‌کند.

نباید فراموش کنید که چگونه به خودتان سوخت می‌رسانید. داشتن یک رژیم غذایی مغذی نقش بسیار زیادی در تاثیرگذاری یک برنامه تمرینی نیز ایفا می‌کند، به خصوص رژیمی که حاوی مقدار مناسبی پروتئین باشد. این رژیم مناسب، به تحریک رشد عضلانی در ناحیه مورد نظر و سوزاندن چربی اضافی بدن کمک می‌کند.
تمام تلاش خود را بکنید تا اقدامات لازم را برای ایجاد یک سبک زندگی سالم را فراهم کنید. ورزش کردن، خوب غذا خوردن و به طور کلی مراقبت از خود، به شما کمک می‌کند احساس خوبی داشته باشید و تناسبات بدن شما حفظ شود.

علت گودی کنار ران (هیپ، دیپ) چیست و راه های درمان آن

مصرف آب را افزایش دهید و مطمئن شوید که کالری کافی دریافت می‌کنید. کربوهیدرات‌ها ممکن است به شما انرژی بیشتری برای به حداکثر رساندن تمریناتتان بدهد. خوردن پروتئین بدون چربی می‌تواند به ساخت توده عضلانی شما کمک کند. مقدار زیادی چربی سالم، کلسیم و فیبر را در برنامه غذایی خود جای دهید. از مصرف غذاهای ناسالم فرآوری شده، شکر و چربی‌های فراوان خودداری کنید. انتخاب‌های غذایی هوشمندانه داشته باشید اما به یاد داشته باشید که هر چند وقت یک‌بار غذاهای مورد علاقه‌تان را هم مصرف کنید، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:‌ چطور همیشه سالم بمانیم؟

کاهش گودی کنار ران به کمک تمرینات ورزشی

شما می‌توانید با تمرین کردن روی قسمت‌های مختلف بدن، تناسب اندام خود را متعادل کنید. برای متحول کردن بدن خود، مهم است که تمرینات مختلفی را انجام دهید. به یک برنامه تمرینی متعهد بمانید و فعالیت بدنی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. برای دریافت راهنمایی بیشتر، با پزشک، متخصص تغذیه یا متخصص تناسب اندام خود مشورت کنید.

علت گودی کنار ران (هیپ، دیپ) چیست و راه های درمان آن

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای خود تعیین کنید؛ دستیابی به اهدافتان به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که نتایج مد نظر شما ممکن است تدریجی باشد. ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد تا تغییرات قابل توجهی را مشاهده کنید. تا حد امکان نسبت به بدن خود مثبت باشید و روی آنچه در بدن خود دوست دارید تمرکز کنید. به یک برنامه روتین غذایی یا ورزشی که به شما احساس خوبی می‌دهد پایبند باشید.
اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای خود تعیین کنید؛ دستیابی به اهدافتان به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید. اولین قدم‌ها از همین حالا آغاز می‌شوند.
البته تزریق چربی به کنار ران هم یکی از روش‌های پر کردن گودی کنار است که ممکن است تا حدی مؤثر باشد اما پیش از انجام آن مهم است که با پزشک خود مشورت کنید.

علت گودی کنار ران (هیپ، دیپ) چیست و راه های درمان آن

کلام آخر

گودی کنار ران (هیپ، دیپ) یک مسئله شایع در میان بسیاری از افراد، خصوصا خانم‌هاست. این ویژگی به دلیل مسائل مختلفی که عمده آن‌ها ژنتیکی هستند، رخ می‌دهد و به کمک رژیم غذایی صحیح و برخی تمرینات ورزشی قابل تا حدی قابل برطرف شدن است.
اما مسئله این است که با وجود همه این گودی‌ها این فرم بدن شماست و به همین شکل زیباست! بنابراین به‌ جای اینکه وسواس‌ گونه در گوگل جست‌وجو کنید «گودی کنار ران»، تنها، کاری را انجام دهید که باعث می‌شود نسبت به گودی کنار ران خود حس بهتری داشته باشید. کافی است کمی به خود عشق بورزید و هیپ، دیپ‌ها ‌‌را در آغوش بگیرید! بدن انسان به هر شکلی که باشد، شگفت انگیز و زیباست.

پیشنهاد می‌کنیم سری به کلینیک تناسب اندام و تغذیه نی نی بان بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!