فیسبوک صفحه العالم را در نوزدهمین سالگرد تأسیس آن بست!!


فیسبوک صفحه العالم را در نوزدهمین سالگرد تأسیس آن بست!!

با وجود نامه نگاری مستمر با شرکت فیسبوک برای برداشتن محدودیت از صفحه العالم در این سایت – که حدود 6 میلیون نفر در سراسر جهان بازدید کننده دارد – فیسبوک بدون اطلاع قبلی، دیروز صفحه العالم را به طور کامل بست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم،این اقدام فیسبوک همزمان با نوزدهیمن سالگرد تأسیس العالم – در ششم مارس 2003 – صورت گرفته است.صفحه فیسبوک العالم حدود 6 میلیون نفر در سراسر جهان دنبال کننده دارد.

این صفحه در سال 2010 راه اندازی شد و در فاصله ای بسیار اندک میلیون ها مخاطب در سراسر جهان جذب کرد، اما فیسبوک به رغم تقاضاهای مکرر العالم، به بهانه اینکه این صفحه شروط انتشار را درباره محور مقاومت از حزب الله و عکس پرچم و رهبران آن گرفته تا مقاومت فلسطین و جنبش انصار الله در یمن رعایت نکرده است، حاضر به ثبت کانال العالم نشد.

این در حالی است که تعدادی از رسانه های دیگر که هیچ ارتباطی با محور مقاومت ندارند، آزادانه حتی عکس هایی از سرکرده های گروه های تروریستی و القاعده منتشر می کنند.

فیسبوک محدودیت های شدیدی را علیه انتشار خبرهای العالم در صفحه خود اعمال کرده است همچنین در ژانویه 2020، پس از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا، صفحه العالم را به مدت چند هفته بست.

فیسبوک با وجود درخواست های مکرر این شبکه از فیسبوک برای بازگشایی صفحه های بسته شده، اقدام به اعمال محدودیت های بیشتر بر صفحه العالم و توقف انتشار خبرهای آن در مدت زمان های محدود کرد تا اینکه در نهایت بدون اعلام قبلی دیروز صفحه العالم را به طور کامل بست که این حرکت، نقض صریح آزادی مطبوعات به بهانه های مختلف است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی