106 میلیارد ریال تسهیلات برای فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی اختصاص یافت


106 میلیارد ریال تسهیلات برای فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بتازگی 106 میلیارد ریال از محل موضوع تبصره 18 قانون بودجه در سالجاری به بخش فرهنگ و هنر استان اختصاص یافته است.

علی اکبر طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از موضوع جزء یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور توسعه کارآفرینی ،افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی استانی است.
وی افزود: تسهیلات موضوع این دستورالعمل در استان با اولویت نرخ بیکاری بالاتر، به طرح های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و نیز احیای واحدهای تولیدی از جمله کسب و کار خانگی، واحدهای تولیدی خرد، واحدهای تولیدی کوچک، واحدهای تولیدی متوسط، واحدهای تولیدی بزرگ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی پیشران قابل تخصیص است.
وی گفت: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی ، توسعه ای و تکمیلی حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است.
معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: زمان کوتاهی برای جذب اعتبارات بند (الف) ماده ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ فرصت باقی است و باید برای جذب این اعتبار حداکثر تلاش و همکاری را داشته باشیم.
طهماسبی در ادامه گفت: متقاضیان، طرح های توجیهی اقتصادی حوزه فرهنگ ، هنر و رسانه را با مطالعه دقیق دستورالعمل ارائه نمایند تا در کارگروه اشتغال استان بررسی و پس از تصویب در شورای برنامه ریزی، بانک ها در اسرع وقت تسهیلات مربوطه را اعطاء کنند.
وی گفت: با رعایت مفاد دستورالعمل بند الف تبصره یاد شده برنامه این وزارت در قالب حمایت از طرح های سرمایه گذاری در رسته های منتخب پر اشتغال بخش خصوصی و تعاونی در بخش فرهنگ و هنر (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) شامل: رسته کسب و کارهای منتخب رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال(گرایش منتخب)،رسته کسب و کارهای نشر فرهنگی (گرایش منتخب) و رسته کسب و کارهای خدمات هنری(گرایش منتخب) می باشد.
وی افزود: متقاضی دریافت تسهیلات از منابع پیش بینی شده از این برنامه می بایست حداقل ۲۰ درصد از میزان سرمایه گذاری طرح پیشنهادی را تأمین نماید.
معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: میزان تسهیلات برای کسب و کارهای خرد و خانگی تا سقف هزار میلیون ریال و برای سایر طرح ها تا سقف هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر شغل جدید تعهد شده قابل پرداخت بوده و مابقی سرمایه مورد نیاز طرح(به استثای سرمایه در گردش) می بایست به عنوان سهم آورده توسط خود متقاضی تامین اعتبار گردد.
طهماسبی در خصوص نرخ سود تسهیلات و یارانه سود مورد نیاز گفت: با توجه به تلفیق منابع اعتباری پیش بینی شده در دستورالعمل با منابع بانکی و یک درصد نرخ کارمزد موسسه عامل، نرخ سود تسهیلات طرح های متقاضیان برای استان خراسان شمالی چون جز استانهای کمتر برخودار است ۱۰ درصد می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق