کمیته امداد خراسان رضوی 20 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد


کمیته امداد خراسان رضوی 20 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

مشهد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: این نهاد امسال 20 هزار فرصت شغلی با 700 میلیارد تومان اعتبار از محل اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در استان ایجاد کرده است.

رضا سلم‌آبادی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این نهاد سال آینده نیز ۳۵ هزار فرصت شغلی در استان خراسان رضوی ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه معیشت برای رفع فقر خوراکی هر فرد ماهانه ۱۹۰۰ کالری نیاز است که هزینه پولی آن حدود یک میلیون تومان می‌شود اما این نهاد در حوزه معیشت به هر فرد تحت پوشش می‌تواند ماهانه تا ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: هزینه مسکن، بهداشت و سایر موارد نیز در جای خود باقی است و کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند این هزینه‌ها را تامین کند لذا علاوه بر حاکمیت، فرهنگ احسان و نیکوکاری نیز باید در جامعه ترویج یابد.

سلم آبادی افزود: در ایام کرونا، مردم در خراسان رضوی کمکهای خیلی خوبی به این نهاد کردند که چندین برابر کمک‌های قبل از کرونا بود همچنین از دی ماه امسال "امداد هوشمند" نیز اجرایی شده و از اول سال آینده ارتباط این سامانه با ۲۷ وب سرویس سازمانهای مختلف برقرار می‌شود.

وی با اشاره به طرح ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش در منطقه پنجتن مشهد اضافه کرد: چنانچه با مساعدت شورای شهر مشهد سند این مجموعه به کمیته امداد واگذار شود کمک خوبی در حوزه تامین مسکن این اقشار خواهد بود.

هم اینک ۲۱۲ هزار خانوار با جمعیتی افزون بر ۳۹۶ هزار نفر در خراسان رضوی به عنوان جمعیت معیشت بگیر و غیرمعیشت بگیر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

بیش از ۳۹۰ هزار نفر در استان ۶.۸ میلیون نفری خراسان رضوی، زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی