طرح کتابخانه گردی در کرمانشاه اجرا می‌شود


طرح کتابخانه گردی در کرمانشاه اجرا می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از اجرای طرح کتابخانه گردی در 23 کتابخانه عمومی استان خبر داد و گفت: در این طرح کتابخانه‌ها میزبان مسئولان و مردم خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «معصومه حسنی‌خوانسار» روز دوشنبه در جلسه بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: این طرح فردا (سه‌شنبه - ۱۷ اسفند) با هدف معرفی و نمایان سازی کارکردهای کتابخانه‎ های عمومی استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به رشد مخاطبان موجود، جذب مخاطب جدید با ارائه راهکارهایی همچون آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، آموزشی، تسهیل دسترسی به اطلاعات در صدر اهداف و اولویت های خدمات کتابخانه‌های عمومی و زمینه ساز اصلی توسعه فرهنگی، به دنبال این هستیم با معرفی و نمایان سازی کارکردهای کتابخانه‎ های عمومی استان به عنوان پایگاه فعال فرهنگی و اجتماعی، طرح کتابخانه گردی را اجرا کنیم.

حسنی خوانسار ادامه داد: ویژه برنامه بزرگداشت هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و برگزاری اختتامیه ملی ویژه برنامه های آوای کتابخانه و پویش بهار موعود و تقدیر از برگزیدگان مسابقات و نفرات برتر در حوزه راهبردی و عملکردی ستاد از دیگر برنامه‌های در دست اجرا خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، تصریح کرد: برگزاری پویش مهمان کتابخانه من؛ برگزاری پویش‌ها و مسابقات ترویجی، هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری جهت برگزاری تور بازدید از کتابخانه ها با قابلیت گردشگری؛ برگزاری نشست مطالبه گری فرهنگی با اهالی فرهنگ و مسولین مربوطه برگزار می گردد.

وی عنوان کرد: اهدای کارت عضویت رایگان به بازدیدکنندگان از کتابخانه و حذف جرائم دیرکرد از مورخ ۱۱ تا ۲۸ اسفند ماه با شرط بازگرداندن اصل کتاب؛ همانند سال گذشته، امسال نیز مسابقه پویش "کتابخانه من" با اهداف معرفی کتابخانه، خدمات آن و اعضای فعال و منتخب، از دیگر ویژگی های طرح کتابخانه گردی و مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه ها می باشد.

حسنی خوانسار اظهار امیدواری کرد با تلاش‌های همکاران ستادی و کتابداران ضمن میزبانی شایسته از میهمانان و مدعوین این رخداد فرهنگی، جایگاه کتابخانه‌های عمومی بیش از پیش در جامعه ارتقاء یابد.

فعالیت ۱۰۸ باب کتابخانه در استان کرمانشاه

هم اکنون ۱۰۸ باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع در استان کرمانشاه فعال است.

یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و تعداد اعضای این کتابخانه ها ۷۲ هزار نفر و تعداد کتب موجود در این کتابخانه ها یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۴۲۴ نسخه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا