چارک بوشهر به عنوان روستای برتر قرآنی معرفی شد


 چارک  بوشهر به عنوان روستای برتر قرآنی معرفی شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امسال یکهزار و 200 روستای قرآنی در کشور شناسایی و از این میان هفت روستا به عنوان برتر معرفی شدند که روستای چارک شهرستان دشتی این از جمله آنها است.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم افروغ روز دوشنبه در آیین تجلیل از ۳۰ روستای قرآنی استان بوشهر که به مناسبت ۱۶ اسفند همزمان با سالروز ارتحال عالم ربانی و کاتب قرآن رمزدار آیت الله میراز حسین معتقد اهرمی روز قرآنی استان بوشهر برگزار شد افزود: امروز به واسطه ارزیابی دقیق، احصاء توانمندی، اخلاص، پاکی و قرآنی بودن اهالی روستای چارک این روستا به عنوان روستای برتر قرآنی کشور شناخته شده است.

افروغ اضافه کرد: برهمین راستا امسال ۳۰ روستای قرآنی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر انتخاب و با ارزیابی‌های انجام شده در نهایت ۲۷ روستا به عنوان روستای قرآنی در این استان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: انتخاب این شمار روستای قرآنی در استان به عنوان پایان کار به شمار نمی‌رود بلکه این آغاز راهی است برای تفکر و اندیشه بر پایه قرآن که باید بعد از این رقم بخورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این اداره کل در هفته قرآنی بوشهر بیش از ۱۵ ویژه برنامه متنوع با حضور مسئولان و فعالان قرآنی برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی رسالت سنگینی بر دوش این استان گذاشته است که باید با اجرای برنامه‌های فاخر این مهم را محقق کرد.

افروغ افزود: در این راستا برگزاری آیین پایانی جشنواره قرآنی روستاهای استان در روستای فعال قرآنی نظرآقا (دشتستان)، برگزاری همایش تجلیل از کانون های برتر قرآنی روستایی همراه با تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، برگزاری برنامه محفل قرآنی و تجلیل از قاریان حافظان و فعالان قرآنی شاغل در دستگاه‌های اجرایی سراسر استان (به صورت متمرکز در بوشهر)، آیین اختتامیه طرح استانی "شهر من، شهر نماز"، برگزاری آیین پایانی مسابقات حفظ قرآن کریم (جام حافظان قرآن) ویژه گروه سنی زیر ۲۰ سال در روزنامه‌های فعال قرآنی پهلوان کشی، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی و استانی قرآن و هنر در رشته‌های فیلمنامه‌نویسی و تئاتر و تجلیل از برگزیدگان بخش قرآن‌پژوهی کتاب سال استان بوشهر از جمله برنامه‌های هفته قرآنی استان بوشهر است.

مدیرکل امور روستایی استانداری بوشهر گفت: امروز دهیاری‌ها با بودجه ریزی فرهنگی از اعتبارات جاری خود در بخش فرهنگی بویژه برنامه های قرآنی استفاده می‌کنند.

پرویز شعبانی اضافه کرد: همه تلاش مدیریت امور روستایی استانداری بوشهر تبدیل روستاها به اماکنی در خور منزلت مردمان آن است.

وی تاکید کرد: در همین راستا عمران، آبادانی و مبلمان روستاها بر اساس آداب و رسوم منطقه انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟