وجود 16 هزار جانباز در لرستان / ارزش کار جانباز قابل قیمت‌گذاری نیست


وجود 16 هزار جانباز در لرستان / ارزش کار جانباز قابل قیمت‌گذاری نیست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ارزش کار جانبازان قابل قیمت‌گذاری نیست، اظهار کرد: در لرستان بیش از 16 هزار جانباز وجود دارد که سلامت خود را در راه اسلام، دفاع از کشور و ارزش‌های اسلامی داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی امروز، ۱۶ اسفند در دیدار با جمعی از جانبازان لرستانی که به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل(ع) در اردوگاه فرهنگی کمالوند خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: در لرستان بیش از ۱۶ هزار جانباز وجود دارد که سلامت خود را در راه اسلام، دفاع از کشور و ارزش‌های اسلامی داده‌اند.

وی با بیان اینکه از همان دوران کودکی و طفولیت اشعاری چون سقای دشت کربلا، افتاده دست از تن جا را می‌شنیدیم، اضافه کرد: نام قمر بنی‌هاشم از بدو تولد با پوست، گوشت و خون ما آمیخته شده است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه معارف عاشورایی، بصیرت‌افزایی‌ها و اعتقاداتی که در وجود محبان اهل‌بیت(ع) وجود داشت، خودش را در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از سلامت نشان داد، اضافه کرد: رزمندگان به تاسی از سیره اهل‌بیت(ع)، فرهنگ عاشورا و قمر بنی‌هاشم، عازم جبهه شده و جسم و سلامت خود را در راه اسلام فدا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه تاریخ می‌خواندیم در جنگ احد وقتی عده‌ای فریفته غنیمت شدند و پیروزی احد به خسارت منتهی شد، ابوسفیان بعد از پایان جنگ تصمیم گرفت دوباره به مسلمانان حمله کند و کار پیامبر(ص) و اسلام را پایان دهد، اظهار کرد: آنجا پیامبر(ص) دستور داد مجروحین بیایند و برخی‌ها جراحت شدید داشتند اما در خط مقدم ایستادند که در این احوالات آیه ۱۷۲ آل‌عمران با این مضمون «الَّذِینَ اسْتَجَابُواْ لِلّهِ وَالرَّسُولِ مِن بَعْدِ مَآ أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِینَ أَحْسَنُواْ مِنْهُمْ وَاتَّقَواْ أَجْرٌ عَظِیمٌ» کسانی که با آنکه در جنگ جراحت شدید دیده بودند امر پیامبر(ص) را اطاعت کردند اجر عظیمی دارند.

وی گفت: در زمان جنگ تحمیلی شاهد این صحنه‌ها بودیم که عده‌ای مجروح می‌شدند ولی در جبهه می‌ماندند یا عده‌ای که باید یک ماه در بیمارستان می‌ماندند بعد از دو روز روانه جبهه می‌شدند و این کار آنان قابل ارزش‌گذاری نیست.

شاهرخی با اشاره به اینکه از دفتر رهبری تماس گرفتند که سلام مقام معظم رهبری را به جانبازان اعلام کنید کمااینکه همگی دلبستگی معظم‌له را به جانبازان می‌دانیم، اضافه کرد: جانبازان به پیروی از قمر بنی‌هاشم مسیر، راه و هدف را با جانبازی خود را نشان دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: وقتی حضرت عباس(ع) به میدان رفت گرد و غبار در گرفت و خون از دست‌های ابولفضل(ع) جاری شد و مشک را به دندان گرفت اما وقتی مشک را با تیر زدند امید آن حضرت ناامید شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06