یادی از بی ام و 3.0 CSL، بتموبیل باواریایی


یادی از بی ام و 3.0 CSL، بتموبیل باواریایی

4 مارس سالروز رونمایی از بتموبیل (خودروی بتمن، شخصیت سینمایی) بود. یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های مجموعه فیلم‌های بتمن هم خودروی شخصیت اصلی یا بتموبیل بوده است. بتموبیل جدید برخلاف برخی از نسل‌های گذشته که شبیه تانک بوده یا به گجت‌ها و امکانات فضایی مجهز شده بودند، بیشتر شبیه خودروهای عضلانی موتورمیانی شده که کاملا هم … The post یادی از بی ام و...

۴ مارس سالروز رونمایی از بتموبیل (خودروی بتمن، شخصیت سینمایی) بود. یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های مجموعه فیلم‌های بتمن هم خودروی شخصیت اصلی یا بتموبیل بوده است. بتموبیل جدید برخلاف برخی از نسل‌های گذشته که شبیه تانک بوده یا به گجت‌ها و امکانات فضایی مجهز شده بودند، بیشتر شبیه خودروهای عضلانی موتورمیانی شده که کاملا هم کاربردی است. با انتشار فیلم جدید بتمن و بتموبیل جدید، ما نیز تصمیم گرفتیم یادی از بتموبیل قدیدمی جهان خودرو، ب‌ام‌و ۳.۰ CSL کنیم.

یادی از بی ام و 3.0 CSL، بتموبیل باواریایی۲۰th May 2017. BMW Motorsport, BMW 3.0 CSL Race

در دهه ۷۰ میلادی، بخش ب‌ام‌و موتوراسپرت پیش از آنکه به بخش توسعه M امروزی تبدیل شود، یک خودروی مسابقه‌ای فوق‌العاده را روی شاسی E9 ساخت و آن را ۳.0CSL نامید. این خودرو یک نمونه جاده‌ای بسیار زیبا و دوستداشتنی هم داشت اما صحبت ما درباره نسخه مخصوص پیست آن است.

ب‌ام‌و ۳.۰ CSL به‌خاطر بدنه زیبا و ظاهر جذابی که داشت لقب بتموبیل را از آن خود ساخت. مشهورترین بخش طراحی این خودرو هم بالچه بزرگ روی در صندوق عقب آن بود که در نسخه جاده‌ای آن هم مورد استفاده قرار گرفت. از دیگر المان‌های ویژه در طراحی این خودرو می‌توان به گلگیرهای پهن جلو و عقب، ورودی‌های بزرگ هوا و کیت بدنه با ظاهر خشن اشاره کرد. ب‌ام‌و ۳.۰ CSL یکی از اصیل‌ترین خودروهای کلاسیک جهان به شمار می‌رود و طراحی این خودرو به تنهایی دلیلی کافی برای کسب این لقب است.

یادی از بی ام و 3.0 CSL، بتموبیل باواریایی

موفقیت‌های ۳.۰ CSL تنها به ظاهر آن ختم نمی‌شد؛ این خودرو درحقیقت یک مسابقه‌دهنده موفق نیز بود. ب‌ام‌و ۳.۰ CSL توانسته بود در مسابقاتی چون قهرمانی خودروهای تورینگ اروپا، ۲۴ ساعتی لمان، قهرمانی خودروهای تورینگ آلمان در نوربرگرینگ و IMSA GT در آمریکا پیروز شود. زمانی که این خودرو کم‌کم از رقبای خود عقب ماند، ب‌ام‌و رو به تولید مدل افسانه‌ای M1 کرد که به‌خاطر یک سری عوامل موفق نبود.

یادی از بی ام و 3.0 CSL، بتموبیل باواریایی

هر دو نسخه جاده‌ای و مسباقه‌ای ب‌ام‌و ۳.۰ CSL یکی از اصیل‌ترین خودروهای این برند باواریایی به شمارمی‌روند. موفقیت‌های این خودرو در زمینه موتوراسپرت، ظاهر فوق‌العاده جذاب آن و دینامیک و پویایی مثال‌زدنی‌اش حین رانندگی آن را به یکی از ماندگارترین خودروهای تاریخ تبدیل کردند. حال شما نیز می‌دانید چرا این خودرو تبدیل به بتموبیل باواریایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط