امام جمعه شهرکرد: همسران جانبازان پیرو واقعی و ادامه دهنده راه حضرت زینب (س)هستند


امام جمعه شهرکرد: همسران جانبازان پیرو واقعی و ادامه دهنده راه حضرت زینب (س)هستند

شهرکرد -ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه همسران جانبازان به خصوص جانبازان قطع نخاعی و 70 درصد، بیشتر فعالیت‌های روزمره همسران خود را انجام می‌دهند، گفت:همسران جانبازان پیرو واقعی حضرت زینب(س) و ادامه دهنده راه ایشان هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز دوشنبه به مناسبت روز جانباز با حضور در خانه سبزعلی رضایی از جانبازان ۷۰ درصد استان در راستای اجرای طرح سپاس علمداران، با تبریک روز جانباز به جانبازان و خانواده آنها افزود: جانبازان به معنای واقعی به حضرت عباس علیه‌السلام اقتدا کردند و در راه آن بزرگوار و دفاع از اسلام عزیز و دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت ،انقلاب و دفاع از مکتب پیش‌قدم و تلاش‌گر بودند و بعد نیز تحمل بسیاری از سختی‌ها را دارند.

وی اظهار داشت: زندگی جانبازان به خصوص جانبازان ۷۰درصد زندگی عادی نیست و همراه با انواع سختی‌ها و مشکلات است و جانبازان و خانواده آنها صبورند و در عرصه‌ها مختلف حضور فعال دارند و نقش‌آفرین هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز به نیابت از مقام معظم رهبری توفیق پیدا کردیم که خدمت شما برسیم و سلام حضرت آقا را خدمت شما تقدیم کنیم و رهبر معظم انقلاب به یاد شما هستند و برای شما دعا می‌کنند و یکی از دغدغه‌هایشان امور جانبازان و رفع گرفتاری آن‌ها و آسایش و آرامش آن‌ها است و مدام هم توصیه‌ها دارند.

امام جمعه شهرکرد با تشکر از خانواده جانبازان افزود: خانواده جانبازان ایثارگرانه و با جدیت حضور دارند و تلاش می‌کنند و اجر این‌ها کمتر از اجر جانبازان نیست و خانواده‌ها در خدمت به جانبازان نقش‌ پررنگی دارند.

به گفته وی، خانواده جانبازان با صبوری و با یک نگاه مؤمنانه، عاشقانه و ایثارگرانه خدمت و مشکلات را تحمل می‌کنند و با محبت که دارند زندگی را پیش می‌برند.

امام‌جمعه شهرکرد افزود:خدماتی که به جانبازان ارائه می‌شود، در تراز جایگاه‌ آنها نیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید برای رفع مشکلات آنها تلاش بیشتر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد همچنین با حضور در منزل خدایار معادیخواه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب همیشه به یاد جانبازان وخانواده آنهاست و همیشه توصیه دارند که مشکلات جانبازان رفع شود، گفت: مشکلات جانبازی آن‌ها برای آنان کافی است و دستگاهها باید تلاش کنند مشکلات جانبازان رفع شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دیدار با جانبازان، برای شنیدن در و دل‌های خانواده جانبازان است و خیلی خوشحال هستیم که جانبازان عزیز و خانواده‌هایشان مطالب را بیان می‌کنند.

نکونام تصریح کرد: جانبازان حق بزرگ و سنگینی بر گردن ما دارند و جایگاه رفیع و شأن والا نزد پروردگار دارند.

وی اظهار داشت : همسران جانبازان و خانواده آنها با مهر ، محبت و همدلی از جانبازان و خانواده و فرزندان مثل حضرت زینب (س)به معنای واقعی پرستاری می‌کنند و نقش زینبی در خانه دارند و این‌ها ارزش والایی دارد که خداوند پاداش فراوانی به خانواده‌های شما عطا می‌کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: ما را دعا کنید و کوتاهی‌های امثال ما و دستگاه‌ها و مسوولان را که گاهی حق شما را ادا نمی کنند و بی‌مهری می‌کنند و گاهی حرف‌هایی زده می‌شود و به آن عمل نمی شود، شما با حلم و صبر و با بردباری تحمل می کنید و دعا کنید ما حتماً به دعای شما نیازمند هستیم و امیدواریم خداوند به برکت دعای شما به ما توفیق بدهد ادای وظیفه کنیم و نقش خودمان را ایفا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: امروز به صورت نمادین این امر صورت می‌گیرد اما نباید به این یک روز و این مقدار اکتفا شود باید مدام و مستمر مسوولان و به خصوص مسولان بنیاد شهید که متولی این عزیزان هستند و امور ایثارگران مدام و مستمر از آنها سرکشی داشته باشند و مشکلات را از نزدیک بشنوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری از برگزاری طرح سپاس علمدار ویژه روز جانباز در استان خبر داد و افزود: این طرح به صورت سالانه به منظور تکریم جانبازان هشت سال دفاع مقدس استان در دستور کار قرار دارد.

فریبرز نجفی خاطر نشان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونا و به منظور حفظ سلامت جامعه ایثارگران، طرح سپاس علمدار ویژه جانبازان ۷۰درصد استان انجام می‌شود و رسیدگی به مشکلات این قشر در این طرح در دستور کار مسوولان قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۰۹ جانباز ۷۰ درصد در استان چهارمحال و بختیاری در قید حیات هستند که مسن‌ترین جانباز ۷۰ درصد سیف‌الله مختاری متولد یک شهریور سال ۱۳۲۱ در گندمان بروجن و کوچکترین جانباز ۷۰ درصد از نظر سنی نیز محسن طاهری متولد یکم فروردین سال ۶۰ در بروجن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...