هویت و شکل طبیعی قلعه رودخان خدشه دار شده است


هویت و شکل طبیعی قلعه رودخان خدشه دار شده است

معاون دادگستری گیلان، عدم نظارت و سودجویی پیمانکار را عامل تخلفات فراوان در منطقه قلعه رودخان برشمرد و تصریح کرد: آثار تخریبی بی شماری در این مکان رویت شده است که هویت و شکل طبیعی قلعه رودخان را خدشه دار کرده است.

احمد آقایی در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان گیلان از منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن، با اشاره به اینکه قلعه رودخان فومن شاهکار پیشینیان بوده و جزو میراث میهنی و طبیعی به شمار می رود اظهار کرد: صیانت از منطقه قلعه رودخان از چند سال گذشته به یکی از پیمانکاران واگذار شده بود که متاسفانه به دلیل تخلفات گسترده، شکایات و اعتراضات مردمی فراوانی در این خصوص گزارش شده است.

وی عدم نظارت و سودجویی پیمانکار را عامل تخلفات فراوان در این منطقه برشمرد و تصریح کرد: آثار تخریبی بی شماری در این مکان رویت شده است که هویت و شکل طبیعی قلعه رودخان را خدشه دار کرده و موجب کاهش ورود گردشگر به این منطقه توریستی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان تخریب جنگل، تصاحب حریم رودخانه، ایجاد جاده های اضافی و عدم ساماندهی پسماند و زباله را از مشکلات این شرکت پیمانکار دانست و افزود: غفلت ورزی و عدم نظارت متولیان امر در این تخلفات کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه این پیمانکار درآمد روزانه هنگفتی از ورود گردشگران به این محل کسب می کند گفت: خدمات رفاهی ارائه شده به مسافران نیز با مبالغ دریافتی مغایرت داشته و از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی باشد.

آقایی با اشاره به اینکه منابع طبیعی ثروت عمومی است و باید همگان در برابر آن احساس مسئولیت داشته باشند اظهار کرد: علیرغم اینکه مدت قرارداد واگذاری به پیمانکار دو سال است که به پایان رسیده است، ولی کماکان در اختیار وی قرارداد و مسئولین و متولیان امر هیچ گونه اقدامی در راستای واگذاری به شخص واجد شرایط و امین انجام نداده اند.

وی خاطرنشان کرد: به دستور رئیس کل دادگستری استان جلسه ای در اسرع وقت در خصوص تعیین تکلیف این منطقه گردشگری در مرکز استان و با حضور متولیان امر برگزار شده و تصمیمات لازم در این خصوص اخذ خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان