سرمایه‌گذاری 400 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های تأمین اجتماعی در 3 سال آینده


سرمایه‌گذاری 400 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های تأمین اجتماعی در 3 سال آینده

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی رستمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی امروز در حاشیه نمایشگاه عملکرد 6 ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر شرکت‌های زیرمجموعه شستا بیش از هزار نوع محصول تولید می‌کنند و در نظر داریم ظرف دو سه سال آینده 400 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید انجام دهیم و تولید شرکت‌های...

سرمایه‌گذاری 400 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های تأمین اجتماعی در 3 سال آینده

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی رستمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی امروز در حاشیه نمایشگاه عملکرد ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر شرکت‌های زیرمجموعه شستا بیش از هزار نوع محصول تولید می‌کنند و در نظر داریم ظرف دو سه سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید انجام دهیم و تولید شرکت‌های زیرمجموعه دو برابر افزایش یابد.

وی همچنین گفت: با ادغام برخی از شرکت‌های تأمین اجتماعی از برخی فعالیت‌های کم بازده و زیان‌آور خارج می‌شویم، همچنین ۲۴ شرکت در زیرمجموعه تأمین اجتماعی را خارج می‌شویم و یا منحل خواهند شد، چون موضوع تولید آن‌ها منتفی شده و ۱۹ شرکت را هم که در مقیاس‌های کوچک هستند و صرفه اقتصادی ندارند در شرکت‌های بزرگ ادغام می‌کنیم و تلاش بر این است در ۴ سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید انجام شود که به تکمیل زنجیره ارزش کمک می‌کند.

وی همچنین در مورد اینکه آیا قبول دارید که انحصار دولتی به انحصار شرکت‌های تأمین اجتماعی منتقل شده است، گفت: ما بحث انحصار را قبول نداریم، به عنوان مثال گرچه ۳۵ درصد تولید سیمان کشور در هلدینگ سیمانی تأمین اجتماعی، سیتا قرار دارد، اما شرکت‌های دیگر هم به تولید سیمان اقدام می‌کنند و در حال حاضر هر کسی می‌تواند مجوز کارخانه سیمان دریافت کند و این به معنای انحصار نیست.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی همچنین در مورد اینکه آیا قصد ندارید در برخی از رشته‌های خاص متمرکز شوید گفت: ما در حال حاضر زنجیره بالادستی صنایع پتروشیمی را در اختیار داریم و شرکت‌های خصوصی هم در زنجیره پایین‌دستی فعالیت می‌کنند، اما محصولاتی مانند اسید استیک که در صنایع غذایی کاربرد دارد و نیازمند واردات آن هستیم مورد غفلت قرار گرفته و ما می‌خواهیم در صنایع میان‌دستی پتروشیمی هم مانند تولید اسید استیک وارد شویم.

به گفته رستمی، سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با افزایش ۱۰ برابری به ۱۶۳ هزار میلیارد تومان رسیده و ارزش خالص روز دارایی‌های آن بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده و برای ارتقاء بازدهی و بهره‌وری آن‌ها درصدد هستیم ۲۳ شرکت زیان‌ده را تعطیل و ۱۹ شرکت را در شرکت‌های دیگر ادغام کنیم و ظرف دو سه سال آینده بازدهی سرمایه‌گذاری شرکت‌ها از ۱۵ درصد به ۵ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی همچنین در مورد مشکلاتی که برای شستا در رابطه طلب از شرکت‌های فوتبالی اتفاق افتاده بود گفت:‌با بورسی شدن شستا دیگر دخالت در این شرکت کمتر اتفاق می‌افتد و ما علاوه بر پیگیری حقوق بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پیگیر حقوق سهامداران شستا هم هستیم، البته در پرونده قبلی باشگاه‌های فوتبالی شستا دارایی‌های قابل توجهی از آن شرکت‌ها را در رهن گرفته و پرونده آن‌ها مفتوح و در جریان رسیدگی قرار دارد و تلاش بر این است منافع از دست رفته محتمل سهامداران را از طریق قضایی برگردانیم.

وی همچنین گفت:‌دو سامانه راه‌اندازی کرده‌ایم که یکی سامانه حقوق و دستمزد است که تلاش بر این است که از سال آینده حقوق تمام مدیران شرکت‌های شستا از طریق سامانه به مردم اعلام شود، همچنین سامانه معاملات شستا تحت عنوان مزایده‌ها و مناقصه‌ها را راه‌اندازی کرده‌ایم که از این طریق خطا در معاملات را به صفر برسانیم.

رستمی در مورد اعمال نفوذ برخی افراد سیاسی بر مدیران شستا به شوخی گفت: حفظ صندلی از اوجب واجبات است، اما شستا در دوره‌های قبل سیاست‌زده شده بود تلاش بر این است که اجازه ندهیم افراد سیاسی به وضعیت اقتصادی و شرکت‌ها وارد شوند و انتخاب مدیران جوان و فسادستیز در هلدینگ‌های شستا نشان می‌دهد شایستگی و پاک‌دستی افراد مدنظر است در عین حال اگر فشار سیاسیون بیش از حد شود استعفا می‌کنم و می‌روم.

مدیرعامل شستا همچنین در مورد کیفیت تولید دارو در شرکت‌های زیرمجموعه شستا گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود که به گفته آقای علیزاده مسؤول هلدینگ تیپیکو کیفیت داروی داخل هیچ چیز کمتر از داروی خارجی ندارد و در سال گذشته ۴۰ گواهی GMP (عملیات خوب ساخت) اخذ شده است.

رستمی تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی و شستا خدمات‌محور است و سهام ما مربوط به ۴۴ میلیون بیمه‌شده است کالا‌هایی که تولید می‌کنیم با کیفیت است به عنوان مثال در تولید لاستیک بهترین کیفیت را تولید می‌کنیم، بگونه‌ای که تقاضا برای صادرات آن وجود دارد، اما اجازه صادرات نمی‌دهند.

وی همچنین گفت:‌برای اولین بار به تولید پارچه مخصوص برای ایربگ خودرو در شرکت‌های زیرمجموعه شستا اقدام کردیم.

وی گفت:‌در بحث مداوای کرونا داروی رمدیسیور که ابتدا توسط آمریکا تولید شده بود را توانستیم در شرکت اکسیر بروجرد زیرمجموعه شستا تولید کنیم بگونه‌ای که هر قلم از این دارو از ۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

مدیرعامل شستا همچنین خبر داد: ۲۴ شرکت زیرمجموعه شستا آماده ورود به بورس برای عرضه اولیه هستند و ۴ شرکت نیز درخواست عرضه اولیه در بورس داده‌اند که منتظر شرایط مناسب بازار و مجوز سازمان بورس هستند از جمله این شرکت‌ها می‌توان به آنتی‌بیوتیک‌سازی، سیما آبیک، نیروگاه توس و دیگر شرکت‌ها اشاره کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین علی رستمی مدیرعامل شستا و محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت کار امضاء شد که بر اساس مسؤولیت اجتماعی شرکت‌های زیرمجموعه شستا سالانه مبالغی صرف اشتغال‌زایی و کارآفرینی در مناطق محروم خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...