آغاز مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد قم


آغاز مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد قم

به گزارش «دنیای سفر» علیرضا ارجمندی در گفت و گویی از آغاز مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی خبر داد و افزود: در این پروژه اقدام های مرمتی، چون سبک سازی، دوخت و دور ترک ها، اجرای صندوقه و آجر فرش بام در حال انجام است. وی افزود: بنای کاروانسرای تاریخی صدرآباد منحصر به فرد و شامل 2 حیاط مرکزی و 6...

مدیرکل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی قم گفت: عملیات مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد #قم از محل اعتبارات ملی در حال اجرا است.

به گزارش «دنیای سفر» علیرضا ارجمندی در گفت و گویی از آغاز مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی خبر داد و افزود: در این پروژه اقدام های مرمتی، چون سبک سازی، دوخت و دور ترک ها، اجرای صندوقه و آجر فرش بام در حال انجام است.

وی افزود: بنای کاروانسرای تاریخی صدرآباد منحصر به فرد و شامل ۲ حیاط مرکزی و ۶ برج دیده بانی است و تمام بنای کاروانسرا با آجر ساخته شده و حتی پشت بام نیز با آجرهای خطایی فرش شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم قدمت کاروانسرای صدرآباد را مربوط به دوران صفوی قاجار عنوان کرد و گفت: این اثر تاریخی در بخش مرکزی و ۵۰ کیلومتری شمال شرق قم در بیرون روستای محمدآباد واقع شده و در تاریخ ۶ آبان ۱۳۶۳ به شماره ۱۶۶۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی