“شیدا نبشت” میهمان بهاری مجموعه راگادید


“شیدا نبشت” میهمان بهاری مجموعه راگادید

نمایشگاه نقاشیخط و آثار حجمی با عنوان شیدا نبشت با هنربانی (کیوریتوری) بهداد نجفی اسدالهی روز یکشنبه 22 اسفند ماه سال جاری در مجموعه راگا دید واقع در باشگاه انقلاب تهران گشایش می یابد.

“شیدا نبشت” میهمان بهاری مجموعه راگادید
به گفته‌ی بهداد نجفی "شیدا نبشت" علاوه بر موضوع اصلی نمایشگاه، نگاهی بر کاربرد نوشتار در فرهنگ تصویری معاصر ایران و آثار هنری تجسمی مرتبط با این رویکرد دارد.

وی افزود:" فعالیت‌های هنری در این مجموعه با نمایش آثار آبرنگ، نگارگری، خوشنویسی، حجمی و عکاسی، علاوه بر نقاشی و نقاشیخط در سال آینده ادامه یافته و افزون بر آن برنامه ریزی‌های ویژه‌ای نیز برای رسانه‌های نوین هنری انجام شده که به زودی به مرحله اجرا در می‌آید. "

سعیده آرین مدیر هنری این رویداد گفت: " نقاشیخط پدیده‌ای نوظهور در دنیای مدرن هنر ایرانی است. در این هنر، نقاشی به یاری خطاطی آمده تا هنر نقاشیخط که حاصل شور و شیدایی هنرمندان نقاش و خوشنویسی است با تلفیق نوشتار، فرم و رنگ، پا در عرصه جدیدی بنهد که اگرچه با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده، اما در حال توسعه و تکامل است و به عرصه‌های بین المللی راه یافته است.

در این نمایشگاه ۴۴ تن از اساتید و هنرمندان معاصر، بیش از ۸۰ اثر خود را در معرض دید علاقمندان خواهند گذاشت که به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

سعیده آرین، حسین احصایی، سیاوش اسودی، مهرداد اصفهانیان، ابراهیم اکبری گرز، وحید امین، جواد بختیاری، محمد رضا بشیری، علی تن، امیرحسین جباری، حمید جعفری شکیب، ربابه حسین پور، مژگان حسینی، کامبیز حضرت پور، مصطفی خزایی، منصور خیرخواه، حمید رحیمی بافرانی، عباس رفیعی، داوود رواسانی، رضا رینه ای، محمد علی سعیدی، محسن سلیمانی، سامان شادانلو (ایلخان)، هانی شرار، مرتضی شمیسا، فریدون صفوی، محیا طلوع کیان، محمد رضا عمو زاد، مراد فتاحی، عظیم فلاح، علی رضا قوجاری، مهدیس کاوه مهر، خلیل کویکی، پژمان متقیان، سپیده مجد کیان، بنفشه (نیر) مصری پور، ایمان ملا جعفری، روح الله منجزی دشتگرد، کورش مومنی، بهداد نجفی اسدالهی، حسن نوروزنیا، حسین نوروزی، مریم وحید نیا، شقایق یزدانی.
این نمایشگاه، دومین رویداد بزرگ برگزار شده، توسط موسسه هنری خوانش معاصر و با همکاری موسسه فرهنگی فرادید هنر فردا در مجموعه راگادید است.

شیدا نبشت از ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ در مجموعه راگادید واقع در باشگاه انقلاب تهران، پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی