پویش «به عشق مهدی» با محوریت جشن‌های مردمی نیمه شعبان برگزار می‌شود


شبکه سه سیما به مناسبت میلاد امام عصر (عج) پویش «به عشق مهدی» را با محوریت برگزاری هرچه بهتر جشن‌های مردمی نیمه شعبان برگزار می‌کند.

پویش «به عشق مهدی» با محوریت جشن‌های مردمی نیمه شعبان برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت سیما؛ سیدمحمد حسین میری مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما گفت: پویش «به عشق مهدی» از روز چهارشنبه 18 اسفندماه 1400 آغاز می‌شود و تا عید بزرگ نیمه شعبان ادامه دارد.

وی با اشاره به این که میلاد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) از مناسبت‌هایی است که امکان تبلور و تاکید بر شخصیت حاضر و ناظر آن حضرت را فراهم کرده است، تصریح کرد: نام گذاری نیمه شعبان به نام روز مستضعفین، فرصت مغتنمی برای دستگیری از محرومان و کمک به مستضعفین است و باید از این فرصت بهترین بهره را برد.

میری تاکید کرد: پویش «به عشق مهدی» در کنار تشویق آحاد مردم که جوانان و نوجوانان به آذین بندی و برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشن دینی، برای جریان سازی اجتماعی و رسانه‌ای در راستای تقویت حس امید و همدلی در میان اقشار مختلف جامعه و گره گشایی و کمک به افراد نیازمند نیز برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر این که یکی از اهداف راه‌اندازی این پویش، تعیین و تثبیت روز نیمه شعبان به عنوان نماد دستگیری و گره‌گشایی در جامعه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این پویش بتواند زمینه ساز مشارکت بیشتر مردم عزیزمان در کمک به همنوعان و تقویت حس نوع دوستی را فراهم کند.

مدیر گروه معارف شبکه سه ادامه داد: با توجه به اینکه محور اصلی این پویش، آذین بندی، چراغانی، برگزاری جشن‌های مردمی نیمه شعبان، برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان و نورافشانی و... است، مردم عزیز می‌توانند از سراسر کشور عکس‌ها و ویدیو‌های خود را با این مضامین ارسال کنند.

وی ادامه داد: هر شب عکس‌ها و فیلم‌های منتخب مردمی از شبکه سه سیما به نمایش درمی آید و به قید قرعه بهترین‌ها انتخاب و به رسم یابود جوایز نقدی به ایشان اهداء می‌شود.

میری در ادامه گفت: در روز نیمه شعبان نیز ویژه برنامه‌ای برای معرفی برگزیدگان نهایی پویش و بهترین فیلم‌ها و عکس‌ها روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

مدیر گروه معارف شبکه سه سیما در ادامه از پوشش اخبار مربوط به برگزاری یک کارزار بین‌المللی خبر داد و گفت: این کارزار از مراسم و تجمعات خارج از کشور از ملل مختلف تصاویر و گزارش‌هایی با موضوع امام عصر (عج) و منجی موعود را تهیه خواهد کرد تا از آنتن شبکه سه به تصویر درآوریم.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان عزیز می‌توانند فیلم‌ها و تصاویر خود را به شماره 09900069600 ارسال و یا در فضای مجازی با هشتگ #بهعشقمهدی منتشر کنند. تا روز نیمه شعبان، به ۳۱۳ نفر از شرکت کنندگان در این پویش جوایز نقدی اهدا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد