اما و اگر‌های تسهیلات خود مالکی مسکن


اما و اگر‌های تسهیلات خود مالکی مسکن

متقاضیانی که هنوز پرونده آن‌ها در حال بررسی است به ادارات راه و شهرسازی استان مراجعه کنند تا مشکل مشخص و برطرف شود.

۸۸ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات خود مالکی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد، بسیاری از آن‌ها هنوز بلاتکلیف هستند و تسهیلات دریافت نکردند.
به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ بازار مسکن به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، این روز‌ها چشم انتظار اجرای طرح‌های مختلفی است که از سوی دولت مطرح شده است؛ یکی از طرح‌ها برای رونق ساخت و ساز، ارائه تسهیلات خود مالکی به دارندگان زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی است.
دوم دی ماه شرایطی فراهم شد تا متقاضیان با ثبت نام در "سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن" اقدام به ثبت نام کنند. افراد با بارگزاری مدارک زمین و انتخاب بانک عامل ثبت نام خود را تکمیل و منتظر دریافت پیامک تاییدیه از سوی وزارت راه و شهرسازی هستند.
پس از گذشت دوماه، هنوز متقاضیان پیامکی برای معرفی به بانک دریافت نکردند که در این زمینه خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران می‌گوید: یکی از دلایل ارسال نشدن کد رهگیری، کامل نبودن مدارک بارگزاری شده متقاضیان است.
وی می‌افزاید: متقاضیانی که هنوز پرونده آن‌ها در حال بررسی است به ادارات راه و شهرسازی استان مراجعه کنند تا مشکل مشخص و برطرف شود.
با توجه به اینکه بار‌ها از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام شده بود که بعد از ثبت نام تا یک هفته متقاضیان به بانک معرفی می‌شوند، اما همچنان بسیاری از متقاضیان منتظر معرفی به بانک هستند.
محمود محمودزاده با بیان اینکه بسیاری از بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات سر باز می‌زنند می‌گوید: بانک مسکن به تعهدات خود در رابطه با پرداخت تسهیلات خود مالکی عمل کرده است، اما بخشنامه پرداخت تسهیلات خود مالکی به برخی از بانک‌ها ابلاغ نشده و این بانک‌ها از پرداخت تسهیلات سر باز می‌زنند.
وی در ادامه می‌گوید: متقاضیانی که هنوز از طرف بانک پیامکی دریافت نکردند با مراجعه به بانک منتخب خود پیگیری وضعیت داشته باشند و یا اینکه بانک خود را در سامانه به بانکی که تسهیلات ارائه می‌دهد تغییر دهند.
محمودزاده می‌افزاید: بر اساس سقف تعیین‌شده که تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌های بیش از یک میلیون نفر جمعیت، ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است، متقاضاین می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی می‌گوید: همچنین متقاضیان در روستا‌ها تا ۲۵۰ میلیون تومان امکان استفاده از تسهیلات خودمالکی را دارند.
محمود زاده در پایان می‌افزاید:جزییات پرداخت تسهیلات در چهارمرحله بدین شرح است:
در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟