انواع ماسک شکلات تلخ برای پوست صورت و فوایدی که برای پوست دارد


انواع ماسک شکلات تلخ برای پوست صورت و فوایدی که برای پوست دارد

با استفاده از ماسک های طبیعی می توانید بسیاری از مشکلات پوست را رفع کنید و پوستی با طراوت و زیبا داشته باشید. در این بخش هم اطلاعاتی در مورد ماسک شکلات را آماده کرده ایم. شکلات یکی از خوراکی های بی نظیر و خوشمزه است و افراد چه کوچک و چه بزرگ به آن […] نوشته انواع ماسک شکلات تلخ برای پوست صورت و فوایدی که برای پوست دارد...

با استفاده از ماسک های طبیعی می توانید بسیاری از مشکلات پوست را رفع کنید و پوستی با طراوت و زیبا داشته باشید. در این بخش هم اطلاعاتی در مورد ماسک شکلات را آماده کرده ایم.

شکلات یکی از خوراکی های بی نظیر و خوشمزه است و افراد چه کوچک و چه بزرگ به آن علاقه دارند. شکلات را می توانید میل کنید و یا به عنوان یک ماسک زیبایی از آن بهره ببرید. در ادامه این مطلب انواع ماسک شکلات تلخ را به شما معرفی می کنیم.

ماسک شکلات یکی از ماسک های مفید برای شفاف کردن و درخشان کردن پوست به حساب می آید و بعد از مصرف چند باره از آن، می توانید به نتایج شگفت انگیزی برسید.

انواع ماسک شکلات

بهبود خشکی پوست

برای درمان خشکی پوست با استفاده از شکلات تلخ این دستورالعمل را دنبال کنید.

مواد مورد نیاز:

شکلات تلخعسلماستموز

در این روش باید یکی از موزهای رسیده را در ظرفی به صورت کامل نرم کنید و سپس یک قاشق غذاخوری شکلات تلخ آب شده را با یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. بعد از آنکه مواد گفته شده را با هم ترکیب کردید و آن را به صورت خود اعمال کردید و پس از آن که خشک شد با آب ولرم آن را بشویید. برای درمان خشکی پوست می توانید در طول هفته، یک الی دو بار از این ماسک استفاده کنید.

انواع ماسک شکلات تلخ برای پوست صورت و فوایدی که برای پوست دارد

درمان آکنه

مواد مورد نیاز:

پودر کاکائوپودر دارچینعسل

در این روش تهیه ماسک شکلات باید یک الی دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو را در ظرفی بریزید و سپس کمی پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. تمام مواد گفته شده را با هم ترکیب کنید تا وقتی که خمیر نرمی به دست آید.

چنانچه ماسک شما کمی سفت بود، می توانید مقدار کمی آب به آن اضافه کنید. در آخر هم باید ماسک تهیه شده را 20 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. قابل ذکر است که برای درمان آکنه پوست می توان در طی هفته یک الی دو بار از آن استفاده کرد.

لایه برداری پوست

مواد مورد نیاز:

شکلات تلخشکر قهوه اینمک دریاشیر یا آب

در تهیه این ماسک هم باید 2 الی 3 تکه از شکلات تلخ را ذوب کنید. سپس یک قاشق چای خوری نمک دریا را با 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای به شکلات ذوب شده اضافه کنید و بعد از آن کمی شیر یا آب به مواد اضافه کنید، تا کمی خمیری شود.

حالا آن را در طی 15 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و سپس با آب ولرم آن را بشویید. برای لایه برداری با استفاده از این ماسک می توانید هر 10 روز یک بار آن را اعمال کنید.

درخشانی پوست صورت

مواد مورد نیاز:

شکلات تلخجو دوسرعسلماست

در این روش باید 2 تکه از تخته شکلات تلخ را ذوب کنید و بعد از اینکه خنک شد، یک قاشق غذاخوری عسل را به همراه دو قاشق مرباخوری جو دو سر و یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید.

تمام مواد را در ظرف با هم ترکیب کنید و آن را روی صورت و گردن خود در طول 15 دقیقه اعمال کنید. در صورت مشاهده نتیجه می توانید هر هفته یک بار آن را تکرار کنید.

پاکسازی پوست

مواد مورد نیاز:

پودر کاکائوپودر خاک رسآب لیموروغن نارگیلماست

در این روش از تهیه ماسک، در ظرف 2 قاشق غذاخوری پودر خاک رسد را با یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو ترکیب کنید و پس از آن یک قاشق چای خوری آبلیمو را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل اضافه کنید. سپس کمی ماست به آنها اضافه کنید و تمام موارد را با هم ترکیب کنید.

ماسک تهیه شده را طی 15 دقیقه روی پوست خود اعمال کنید و در صورت تمایل می توانید در طی هفته یک بار از آن استفاده کنید.

فواید استفاده از ماسک شکلات

استفاده از ماسک شکلات تلخ تاثیرات عالی بر سلامتی و پوست دارد. این خوراکی خوشمزه دارای کاتچین و پلی فنول است که این ترکیبات نوعی آنتی اکسیدان قوی هستند. شکلات تلخ از عصاره بذر کاکائو به دست می آید و طی مطالعات انجام شده معلوم شده که این دانه های مغذی حتی خواص دارویی دارند. در ادامه به فواید شکلات تلخ اشاره می کنیم.

جلوگیری از پیری زودرس

یکی از اساسی ترین مشکلات هر فرد استرس است که باعث از بین رفتن کلاژن پوست و ایجاد چین و چروک می شود. طی مطالعات این چنین مشخص شد که مصرف کاکائو باعث پایین آمدن سطوح هورمون های استرس زا می شود.همان طور که افزایش هورمون های استرس می تواند باعث بروز پیری زودرس پوست شود، باید با مصرف این خوراکی و تهیه ماسک های آن هر چه زودتر به فکر پشیگیری از پیری زودرس پوست خود باشید.

جوان کننده پوست

این خوراکی به دلیل کافئینی که در آن موجود است می تواند باعث بهبود گردش خون شود و به همین دلیل از مواد مغذی و حیاتی سلول های پوست توسط ماسک شکلات تلخ تامین می شود. قابل ذکر است که کاکائو دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی است و باعث طراوت و جوانی پوست می شود.

مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر ماورا بنفش

شکلات تلخ در مقابل نور خورشید از پوست مراقبت می کند. فلاونول های موجود در شکلات می تواند از پوست افراد در مقابل اشعه های مضر UV مراقبت کند و در نهایت باعث بالا رفتن سطح هیدراتاسیون و افزایش جریان خون در پوست می شود. وجود انواع آنتی اکسیدان در شکلات تلخ می تواند از پوست در مقابل آفتاب سوختگی حفاظت کند.

بهبود آماس پوستی

مواد معدنی و ویتامین های موجود در شکلات تلخ در فرآیندهای جایگزینی برای رشد سلول های پوستی موثر هستند. تامین مواد مغذی پوست از طریق ماسک شکلات باعث ارتقا و رشد سلول های پوستی می شود. عصاره کاکائو می تواند باعث بهبود آماس های پوستی شود. طی آزمایشات انجام شده مشخص شد که پلی فنول های موجود در عصاره کاکائو باعث کاهش التهاب و نشانه های آلرژیم پوستی می شود.

آبرسانی پوست صورت و تغذیه آن

به صورت کلی شکلات تلخ دارای چربی های مفید است و به همین پوست های خشک و کم آب را خوب تغذیه می کند. علاوه بر این نرمی و لطافت پوست را به تمام افراد باز می گرداند. به صورت شگفت انگیزی استفاده از این نوع ماسک می تواند پوستی با طراوت و درخشان به شما هدیه بدهد.

از بین بردن رادیکال های مضر

به صورت کلی رادیکال های آزاد می توانند به شدت به پوست آسیب وارد کنند. استفاده از ماسک شکلات تلخ می تواند بسیاری از این رادیکال های آزاد را از روی پوست از بین ببرد و با تاثیرات آسیب زدایی آن به خوبی مبازره می کند. در صورتی که پوست شما دچار آسیب شده باشد، آنتی اکسیدان های موجود در این خوراکی می تواند باعث بازسازی پوست شما شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !