تولید بیش از 47 میلیون قطعه بچه ماهی در فارس


تولید بیش از 47 میلیون قطعه بچه ماهی در فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس از تولید بیش از 47 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال جاری در این استان خبر داد.

علی فلاحی سه‌شنبه ۱۷ اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: فارس با دارا بودن ۹ مرکز تکثیر از پیشگامان صنعت تکثیر ماهیان سردآبی در کشور به شمار می‌رود.

او عنوان کرد: بچه ماهی تولیدی علاوه بر تامین نیاز استان فارس به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

به گفته مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس، به منظور رفع نیاز به واردات تخم چشم زده خارجی، تکثیر خارج از فصل ماهی قزل آلا در این استان نیز انجام و بچه ماهی برای مزارع پرورش ماهیان سردآبی تامین شد.

فلاحی به نگهداری ۸۵۰۰ قطعه مولد قزل آلا تحت رژیم نوری در مرکز تکثیر ماهیان سردابی مهکان هم اشاره کرد و گفت: سالانه بالغ بر ۳۵ میلیون میلیون قطعه تخم سبز و ۳۰ میلیون قطعه تخم چشم زده در این مرکز استحصال شود.

او خاطرنشان کرد: زمان تکثیر بچه ماهی در فارس از اواخر مهرماه تا آخر بهمن ماه است که با این اقدام امکان تکثیر و پرورش ماهی در طول سال به وجود می‌آید و بچه ماهی با وزن‌های مختلف در اختیار پرورش دهنده قرار می‌گیرد تا پرورش دهندگان بتوانند از تمام ظرفیت مزرعه خود استفاده کنند.

فلاحی ادامه داد: مرکز تکثیر ماهیان سردآبی مهکان با ظرفیت تولید هشت میلیون قطعه بچه ماهی و به مدیریت "آزاد رحیمی" در منطقه مهکان از توابع شهرستان سپیدان قرار دارد.

تولید بالغ بر ۱۰ میلیون تن ماهی قزل آلا

او گفت: امسال بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۳۳ هزار تن ماهی قزل آلا در ۱۷ شهرستان این استان تولید شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس عنوان کرد: شهرستان‌های سپیدان، اقلید و ممسنی بیشترین تولید ماهیان سردآبی را در سطح استان دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»