اعتراض شدید دبیر به گزارش مالی کمیته ملی المپیک و پاسخ صالحی امیری


اعتراض شدید دبیر به گزارش مالی کمیته ملی المپیک و پاسخ صالحی امیری

رییس فدراسیون کشتی در مجمع عمومی کمیته المپیک نسبت به ارائه گزارش مالی در دو بحث قهرمانی و متفرقه به صورت یکجا اعتراض کرد.

به گزارش ایسنا، چهل و نهمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در سالن فارسی برگزار شد. پس از ارائه گزارش از سوی بابایی مسئول مالی کمیته ملی المپیک، علیرضا دبیر به این گزارش شدیدا معترض شد و گفت: بودجه قهرمانی و متفرقه در سال ۱۴۰۰ چقدر بوده است؟ حتما درباره مباحث مالی در این مجمع سوالات زیادی خواهیم داشت. ما که توفیق نداشتیم خدمت هیات اجرایی برسیم، اینجا مجمع است و سوالات باید مطرح شوند. این گزارش ایراد دارد. باید بودجه متفرقه یکجا آورده شود. برای فدراسیونها اینکه بودجه قهرمانی چقدر بوده خیلی مهم است ولی شما یکجا ذکر کردید. امسال از ۱۶۷ میلیارد، ۵۰ میلیارد به فدراسیون ها دادید، چطور بعد ۴ سال متفرقه ها بیشتر می شود؟

* کل بودجه کمیته بودجه قهرمانی است

او ادامه داد: بودجه قهرمانی چقدر بوده است؟ چرا می گویید همه آن قهرمانی بوده است؟ من به آقای بابایی و آقا سید گفتم اینجا مجمع است؛ جایی که حسابرس باید صحبت کند و مسئول مالی نباید صحبت کند. بابایی گفت ما یک ردیف متفرقه داریم که تمام آن هم برای قهرمانی است تا وقتی می‌خواهیم کاروانی را اعزام کنیم بتوانیم پوشش دهیم. چون ردیف اصلی پاسخگوی یکسری رویدادهای مهم را نمی دهد درخواست ردیف متفرقه کردیم و با تدبیر دکتر صالحی امیری ردیف متفرقه را به ردیف اصلی تزریق کردیم. در سال ۱۴۰۰ بودجه قهرمانی ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ بوده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که دبیر هنگامی که به این موضوع اعتراض داشت، صدایش قطع شد و خبرنگاران که در سالن پایین حضور داشتند نتوانستند صدای وی را از تلویزیون بشنوند.

دبیر در ادامه به صالحی امیری گفت: من حضرتعالی را به عنوان مدیر قوی می شناسم. من هم جای شما بودم حتما این کار را می کردم که بودجه متفرقه اضافه شود. من از وزارت گلایه دارم. اینجا مجمع است و حق فدراسیون هاست که بودجه خود را بخواهند. در بودجه متفرقه دست رییس باز است. من قهرمان المپیک شدم ولی چیزی نخواستم اما باید حق مجموعه زیر دستم را بگیرم. حرف که زدم، گفتند سهم خواه است. من به آقایان هیات اجرایی، به تک تک شما نقد دارم.

دبیر افزود: بودجه قهرمانی در سال ۹۶، مبلغ ۳۳ میلیارد بوده و بودجه متفرقه ۱۱ میلیارد. این بودجه الان باید به چه رقمی می رسید؟ من روی شاخص‌ها حرف دارم. مسئول مالی نباید در این مجمع صحبت کند بلکه حسابرس باید حرف بزند.

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: شاخص ۱۰۰۰ گذاشتید، تکواندو ۹۹۹ شده بودجه اش را گرفته نوش جانش اما چرا کشتی که ۱۸۰۰ را رد می کند نگه می دارید؟ آقای کیکاووس سعیدی غیرواقع حرف می زند، آقای نوبخت به فدراسیون ما آمد و ۷ و نیم میلیارد به ما داد، ما از ترسمان گفتیم به کمیته بدهید که آن ها به ما بدهند. بعد آقای کیکاووس سعیدی آن را جزو اضافه تخصیصی به کشتی می گذارد. کجا ۲۲۵ درصد دادید؟

دبیر افزود: هیات اجرایی بودجه ما را ۴ میلیارد می گذارد. آیا خرج یک اعزام می شود؟ من برای هر سفر ۷ میلیارد هزینه دارم، آن وقت ۴ میلیارد می‌دهید؟ بعدش ۲ میلیارد می دهید و منت می گذارید؟

* صالحی امیری: دبیر چه حرف بزند و چه نزند باید از کشتی دفاع کرد

صالحی امیری در توضیح اعتراض دبیر گفت: مجموع بودجه مصوب ۱۴۰۰، مبلغ ۲۱۶ میلیارد است که ۱۴۴ میلیارد ردیف اصلی است و ۵۰ میلیارد برای برگزاری رویداد است که حدود ۳۰ میلیارد ارز گرفتیم و بقیه‌اش هزینه هواپیما و البسه و سایر هزینه‌ها شد. حدود ۵۰ میلیارد تومان بودجه قهرمانی بود که پرداخت شد. ۴۴ میلیارد را ندادند.

او ادامه داد: اکنون ۱۸۰ میلیارد را برای سه رویداد ۱۴۰۱ درخواست کرده ایم که خارج از بودجه کمیته ملی المپیک است. تا الان نیز ۳۹ درصد مازاد بر مصوبه به فدراسیون ها تخصیص داده ایم. الان هم منتظر هستیم که آخر تخصیص خود را در اسفند بدهیم.

در ادامه اعضای هیات اجرایی می خواستند در واکنش به صحبت های دبیر صحبت کنند که صالحی امیری عنوان کرد: وقت نیست، دستور جلسه زیاد داریم‌. فکر می کنم شما به ما اعتماد دارید. زمانی آمدیم که ترامپ از برجام خارج شده و وضعیت کشور خوب نبود و در آن شرایط، اول بهمن ۹۶ دیدیم تخصیص ۳۸ درصد بوده است. همان روز به سازمان برنامه رفتم و گفتم مبلغ تخصیص داده شده فاجعه است و آن را به ۹۸ درصد رساندیم. از حرف دبیر دفاع می‌کنم که این بودجه کفاف ورزش قهرمانی را نمی دهد و واقعا درست است.

او افزود: مکانیزم توزیع در گذشته سلیقه‌ای بود که قابل دفاع نبود. دولت قبلی و فعلی نهایت تلاش را کردند اما بیشتر از این در توانشان نیست. بودجه حقیقی ورزش کشور حداقل ۱۰۰ میلیون دلار است که بودجه یک فدراسیون در اروپاست. دبیر چه حرف بزند و چه نزند باید از کشتی دفاع کرد. به اندازه از کشتی حمایت نکرده‌ایم. بودجه ۲ میلیارد بود که ۲ میلیارد دیگر مصوب شد به بودجه کشتی اضافه کنیم. ما به دبیر حدود ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دادیم. مساعده به پیشکسوتان و بورسیه کمیته بین المللی المپیک ربطی به کشتی ندارد.

در همین راستا، دبیر گفت: دوستان رسانه بنویسند که سعیدی گفته ۲۲۵ درصد به کشتی کمک کرده اند.

انتنهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت