اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی به مدت یک ماه


اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی به مدت یک ماه

پس از اجرای موفقیت آمیز طرح ارتقاء امنیت اجتماعی دادستان عمومی و انقلاب یاسوج به اتفاق همکاران دست به کار شدند تا طرح ارتقاء امنیت اقتصادی را در سطح شهر یاسوج به منظور کنترل بازار در آستانه ی شب عید در ایام پایانی سال به اجرا گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، پس از اجرای موفقیت آمیز طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به اتفاق همکاران دست به کار شدند تا طرح ارتقاء امنیت اقتصادی را در سطح شهر یاسوج به منظور کنترل بازار در آستانه ی شب عید در ایام پایانی سال به اجرا گذارند.

این طرح با مشارکت ادارات و نهادهای مختلف متولی نظارت بر بازار تحت نظر معاون نظارت بر بازار دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ۱۱ نقطه شهر یاسوج برگزار می شود.
سید علی ملک حسینی در آغاز اجرای طرح ارتقای امنیت اقتصادی در شهر یاسوج در مصاحبه‌ای با خبرنگار خبرگزاری میزان در استان اظهار داشت: در ادامه خواسته های عمومی مردم استان، اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی امروز در آستانه شب و سال نو این طرح به مدت یک ماه برگزار می گردد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور، برخی نابسامانی‌های اقتصادی وجود دارد اما پاره ای از مشکلاتی که امروز از قبیل عدم درج قیمت ها، گران فروشی، چند قیمتی بودن برخی از اجناس و احتکار از مسائل مربوط به داخل است و قطعاً کسانی که دست به چنین اعمالی می زنند باید منتظر برخورد قانونی باشند.
وی در ادامه افزود: ادارات و نهادهای مختلف متولی نظارت بر بازار هستند که این طرح پیش بینی شده و با یک هم افزایی، همکاری داشته باشند.
ملک حسینی گفت: شهر یاسوج و اطراف آن به ۱۱ منطقه پهنه بندی شده است.
ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه بیان کرد: در گروه های نظارت و بازرسی ارتقاء امنیت اقتصادی، اعضای همه دستگاه‌های نظارتی و متولی نظارت بر بازار حضور دارند و تا پانزدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱هماهنگی شده و به تخلفاتی که در بازار مانند گرانفروشی ها ارائه اجناس بی کیفیت با درجه بندی بالاترف به عنوان جنس درجه یک، دست درازی به جیب مردم تلقی می‌شود با این ها صنوف هیچ گونه اغماضی نمی شود و حداکثر جریمه قانونی برای آنها لحاظ می گردد.
این مقام قضایی گفت:این نظارت و بازرسی تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ به صورت ضربتی و فوق العاده انجام خواهد شد و مردم می‌توانند تخلفات را به شماره تلفن هایی که اعلام می گردد و به این گروه‌ها گزارش دهند.
وی اظهار امیدواری کرد؛ که این نظارت‌ها و بازرسی ها بتواند مشکلاتی را که امروز در سطح بازار وجود دارد و مردم نگران بوده و اعلام نارضایتی می کنند و در حقوق عامه است هست بتواند برطرف کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه تصریح کرد: دادستانی مرکز استان هم به عنوان مدعی العموم و احیاگر حقوق عامه بر این طرح نظارت خواهد داشت و همکاران قضایی درطول طرح بازرسی و نظارت از گروههای در سطح شهر بازرسی انجام خواهند داد.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گاهاً مشاهده می‌شود که پلمپ کسبه ی متخلف، که صبح یک روز پلمپ شده است در همان روز باز می‌گردد و به یک روز هم نمی انجامد و مغازه باز می‌شود چه برنامه ای دارید، اظهار کرد: برخی از دستورات پلمپ که سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف انجام می‌دهند مدت زمان آن کوتاه می باشد یعنی به لحاظ قانونی برخی از تخلفات به گونه ای است که دستور پلمپ ۳ روزه صادر می شود اما در در این طرح به صورت ویژه برگزار خواهد شد اصنافی که این مسائل را رعایت نکنند با توجه به اینکه ایام شب سال نو هست به صورت ویژه حداکثر جریمه ای را که قانون مقرر داشته، اعمال نموده و معاون نظارت بر بازار دادستانی مرکز استان هم، حضور خواهند داشت و دستورات پلمپ بلندمدت را صادر خواهند کرد.
رهبر معاون نظارت بر بازار دادستان مرکز استان:
هشدار و برخورد قاطع و قانونی با کسبه ی متخلف
در ادامه حامد رهبر معاون نظارت بر بازار دادستان مرکز استان نیز در سخنانی لزوم توجه بیشتر بر بازار در ایام پایانی سال را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: با عنایت به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و لزوم تشدید بازرسی‌ها و اینکه دستگاه‌های نظارتی منجمله سازمان تعزیرات حکومتی سازمان ثبت هرکدام وظیفه نظارت بر بخشی از بازار را بر عهده دارند، لذا به جهت همپوشانی و همکاری بیشتر، امسال با برنامه‌ریزی که صورت گرفت تصمیم بر اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی شد.
معاون نظارت بر بازار دادستان مرکز استان در ادامه افزود: در این طرح، بازرسین از دستگاه‌های مختلف نظارتی در تمام مناطق شهری یاسوج به صورت مستمر و مداوم، نسبت به بازرسی تمام صنوف اقدام می کنند.
وی ضمن تشکر از کسبه ی شهر یاسوج که نسبت به رعایت حقوق شهروندی اهتمام لازم را دارند، در خصوص اهداف طرح ارتقاء امنیت اقتصادی گفت: از جمله اهداف این طرح، تشدید بازرسی‌ها در شب عید، نظارت بر قیمت‌ها، جلوگیری از گرانفروشی، احتکار و نحوه توزیع اقلام اساسی است.
رهبر درپایان به افراد سودجو هشدار داد و افزود: همه ی افرادی که بخواهند به نحوی حقوق مصرف کننده را نادیده بگیرند و باعث تضییع حق مردم گردند، قطعاً برخورد لازم و قاطع صورت خواهد گرفت.


اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی به مدت یک ماه

اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی به مدت یک ماه

اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی به مدت یک ماه

اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی به مدت یک ماه

اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی به مدت یک ماه

اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی به مدت یک ماه

اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی به مدت یک ماه

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک