موضوع افزایش ظرفیت پزشکی یک مساله «ملی» است نه «شخصی»


موضوع افزایش ظرفیت پزشکی یک مساله «ملی» است نه «شخصی»

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس با تاکید بر ابعاد ملی موضوع کمبود پزشک متخصص در کشور از وزارت بهداشت خواست رفع این مشکل را در کوتاه مدت در دستور کار خود قرار دهد چرا که افزایش ظرفیت پزشکی در بلند مدت مشکل امروز را حل نخواهد کرد.

صدیف بدری در گفتگو با الف درباره کمبود پزشک در شهرستان‌ها گفت: در زمینه کمبود پزشک مخصوصا پزشک متخصص شرایط کشور یکسان است و ما با کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها مواجه هستیم.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس در ادامه بیان کرد: در شهرستان‌های خارج از مرکز استان متاسفانه اصلا پزشک متخصص نداریم و قانون‌های تشویقی برای ترغیب پزشکان برای طباطت در شهرستان‌ها اجرایی نشده است.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزات بهداشت باید در جذب دانشجو در برخی رشته‌های تخصصی بازبینی اساسی داشته باشد و کمبود استان‌های مختلف را بسنجد و نیرو در این حوزه جذب کند.

بدری در ادامه تاکید کرد: به عنوان مثال در حوزه متخصص قلب و عمل‌های مربوط به آن در اردبیل دچار کمبود پزشک متخصص هستیم. شرایطی را داریم که اگر فردی در زمانی جز ساعات اداری نیاز به جراح داشته باشد عملا با مشکل مواجه می‌شود و اگر شب به بیمارستان مراجعه کند باید تا صبح صبر کند و اگر زنده ماند به بیمارستان امام اردبیل منتقل شوند!

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: این مسائل را وزارت بهداشت باید به صورت ملی و کشوری در نظر بگیرد و با استفاده از ابزار ایجابی و برخی مواقع سلبی پراکنش متعادل داشته باشد تا ظرف ۴ الی ۵ سال آینده مشکلات حل شود.

بدری در ادامه گفت: این ۲۰ درصد افزایش ظرفیت پزشکی در حال حاضر که با کمبود پزشک مواجه هستیم دردی از ما دوا نمی‌کند، زیرا تا این افراد جذب شده و دوره خود را بگذرانند چندین سال طول می‌کشد. باید برای رفع مشکل فعلی ما تدبیری اندیشیده شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت: تربیت پزشک متخصص باید جز برنامه‌های جدی وزارت بهداشت باشد. افزایش ظرفیت پزشکی ۷ الی ۸ سال دیگر نتیجه خواهد داد.

موضوع افزایش ظرفیت پزشکی یک مساله «ملی» است نه «شخصی»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403