داور ژیمناستیک: چون با هزینه شخصی اعزام نشدم، مورد غضب قرار گرفتم/ مسئولان فدراسیون به جای حمایت، ضربه زدند


داور ژیمناستیک: چون با هزینه شخصی اعزام نشدم، مورد غضب قرار گرفتم/ مسئولان فدراسیون به جای حمایت، ضربه زدند

داور ژیمناستیک کشورمان گفت به دلیل اینکه نخواسته با هزینه شخصی به مسابقات قهرمانی آسیا برود، مورد غضب مسئولان این فدراسیون قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حمید احمدی سرپرست فدراسیون روز سه‌شنبه 3 اسفند ماه در گفـت‌وگویی که در کانال فدراسیون منتشر شد، در مورد کلاس‌های بین‌المللی که به صورت آنلاین و زیر نظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک برگزار شد، گفته بود: «معرفی نفرات شرکت کننده در این کلاس‌های بین‌المللی توسط هیئت‌های استانی انجام شد و این هیئت‌ها هم نفراتی را معرفی کردند که جزو داوران فعال بودند. یکی دو نفر از داوران ملی که سال‌ها قبل داور بین المللی بودند نسبت به عدم شرکت در این کلاس‌ها معترض بودند. این داوران برای ما عزیز و محترم هستند؛ اما وقتی در 4 سال گذشته و با وجود چندین دعوتنامه حاضر به داوری در مسابقات مختلف داخلی نشدند چگونه انتظار دارند در کلاس‌های بین‌المللی شرکت کنند؟»

این صحبت‌ها واکنش نسرین کریم‌زاده داور بین‌المللی ژیمناستیک کشورمان را به دنبال داشت. وی با اشاره به رزومه‌اش در ژیمناستیک به تسنیم گفت: 30 سال است که در ژیمناستیک فعالیت می‌کنم و از قهرمانان این رشته بودم. در سال 2012 برای اولین بار در دوره داوری ژیمناستیک در تهران شرکت کردم و موفق شدم مدرک درجه 4 بین‌المللی را بگیرم. بعد از آن در چند مسابقه به عنوان داور حضور داشتم و حتی در مسابقات جام جهانی ایروبیک ژیمناستیک در پرتغال و جام جهانی بلغارستان حاضر بودم. اواخر سال 2016 که دوره داوری ما عوض می‌شد، برای به‌روز رسانی داوری و اینکه بتوانم ارتقا نیز داشته باشم، به همراه خانم تقوایی در دوره‌ای که به میزبانی هند برگزار می‌شد، شرکت و در آنجا ارتقا پیدا کردم و تنها داور درجه 3 ایروبیک ژیمناستیک ایران شدم.

وی ادامه داد: بازگشت از هند تقریباً همزمان با دوره‌ای بود که اینچه‌درگاهی کارش را به عنوان رئیس فدراسیون آغاز کرد و قصد داشت تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک مردان را به مسابقات آسیایی مغولستان اعزام کند. من تنها داوری بود که می‌توانستم در این رویداد شرکت کنم، ولی گفتند باید با هزینه شخصی به مغولستان بروم، در حالی که هیچ وقت در این سال‌ها چنین اتفاقی نیفتاده است. فکر نمی‌کنم در رشته‌های دیگر نیز این اتفاق بیفتد که وقتی تیم ملی قرار است به مسابقات جهانی یا آسیایی اعزام شود و حتماً باید همراه تیم نیز یک داور باشد، آن داور با هزینه شخصی این سفر را انجام دهد. نکته مهم اینکه اعزام داور به همراه تیم، جزو قوانین فدراسیون جهانی ژیمناستیک است. اگر این اتفاق نیفتد، آن تیم باید جریمه 2 هزار فرانکی بپردازد.

داور ژیمناستیک کشورمان عنوان کرد: با توجه به اینکه همراه تیم اعزام می‌شدیم، نیازی به دعوت نامه از سوی فدراسیون جهانی نبود. ضمن اینکه کسی به جز من نمی‌توانست شرکت کند، چون فقط من داور درجه 3 ایران بودم که می‌توانستم اعزام شوم، ولی اینچه‌درگاهی این جفا را در حق من کرد و حتی حاضر شد جریمه بدهد، اما من اعزام نشوم. سیاست کاری‌شان این بود و باید توضیح بدهند که چرا حاضر به پرداخت جریمه شدند، ولی مرا اعزام نکردند اگر چه مسئولان فدراسیون توضیحی برای این رفتارشان نداشتند.

کریم‌زاده گفت: سال 2019 میلادی (1398) به مسابقات جنوب شرقی آسیا در فیلیپین دعوت شدم اما مسئولان فدراسیون در مکاتباتی با فدراسیون فیلیپین باز هم از حضور من جلوگیری کردند و این در حالی بود که دعوتنامه داشتم. مسئولان فدراسیون می‌گفتند که هیچ همکاری با فدراسیون ایران ندارم، ولی همیشه این سؤال برایم وجود داشت و بارها در نامه‌های مختلف به وزارت ورزش و فدراسیون گفتم که آنها همکاری را در چه چیزی می‌بینند؟ آیا در طول ریاست اینچه‌درگاهی از من برای حضور در رویدادی دعوت شد که شرکت نکرده باشم؟ هیچ نامه‌ای دریافت نکردم و الان حرف از عدم همکاری می‌زنند.

وی با اشاره به صحبت‌های سرپرست فدراسیون گفت: از صحبت‌های احمدی واقعاً متعجب شدم. اگر او دعوتنامه‌ای در این سال‌ها دارد، به ما هم نشان بدهد. واقعاً مانده‌ام که احمدی آمده تا انتخابات برگزار کند یا از دوره ریاست اینچه‌درگاهی حمایت کند؟

این داور بین‌المللی ژیمناستیک در پاسخ به این پرسش که سرانجام به فیلیپین اعزام شد یا خیر؟ عنوان کرد: فدراسیون گفت که با آنها همکاری ندارم و به همین دلیل بلیتم را شب قبل از سفر لغو کردند. همه ایمیل‌های سلیمانی دبیر فدراسیون و فدراسیون فیلیپین را دارم. مسئولان کشور میزبانی حتی به التماس و خواهش افتادند. آنها می‌گفتند که هیچ داور دیگری نیست و نمی‌تواند در این مسابقات شرکت کند، چون به دنبال داور بی‌طرف در مسابقات هستند که مدرک درجه 3 هم داشته باشد. با توجه به اینکه ایران در این رویداد حضور ندارد، این بهترین موقعیت است که مسئولان فدراسیون فیلیپین از داور ایرانی استفاده کنند. فدراسیون ایران اصرار داشت که داور دیگری اعزام کند، اما فیلیپینی‌ها می‌گفتند اگر داور دیگری دارید که درجه‌اش 3 است، اعزام شود که باز هم حاضر به همکاری نشدند. وقتی یک نفر در پنل داوری می‌نشیند، غیر از اینکه پرچم کشورش را بالا نگه می‌دارد، چه منفعت دیگری می‌تواند برای کشورش داشته باشد؟

کریم‌زاده گفت: بارها با فدراسیون مکاتبه کردم و هیچ جوابی نشنیدم. به وزارت هم نامه زدم، اما جوابی داده نشد. روزی که قرار بود به فیلیپین اعزام شوم و می‌دانستم که این کارشکنی‌ها انجام می‌شود، در وزات ورزش بودم و هیچ‌کس جوابی نداشت به من بدهد. آنها می‌گفتند که متأسف هستند، در حالی که این برای من به معنای اعزام نبود.

وی خاطرنشان کرد: یک بار هم به مسابقه داخلی دعوت نشدم. اوایل حضور اینچه‌درگاهی لیگ کشوری ایروبیک ژیمناستیک برگزار شد، اما دعوت نشدم و کسی که در آن رقابت‌ها به عنوان ناظر داوری حضور داشت، درجه‌اش از من پایین‌تر بود. فکر می‌کنم دلیل این مسائل همان مسابقاتی بود که گفتند با هزینه شخصی بروم و قبول نکردم. آنها به جای حمایت از داور، ضربه زدند. سرپرست فدراسیون که می‌گوید دعوتنامه داده‌اند و من قبول نکرده‌ام، آن نامه را منتشر کند. شاید ما هم به اشتباه خودمان پی ببریم. ما که به خودمان شک نداریم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر