تأثیر معدل 3 سال آخر در «کنکور» افزایش می‌یابد


تأثیر معدل 3 سال آخر در «کنکور» افزایش می‌یابد

ایران اکونومیست-وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش دانش‌آموزان صرفا برای جلسه کنکور تصریح کرد: در راستای تشویق دانش‌آموزان و افزایش تمرکز آن‌ها در طول دوره‌های تحصیلی، تأثیر معدل 3 سال آخر در کنکور افزایش می‌یابد.

تأثیر معدل 3 سال آخر در «کنکور» افزایش می‌یابد

یوسف نوری در آیین افتتاحیه «سال بین‌المللی علوم پایه» که در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی ‌بر توسعه علوم پایه و تبدیل آن به عرف، اظهار کرد: علوم پایه زمینه کاهش چالش‌های اجتماعی، فنی، علمی و نقشه راهی برای بهبود رفاه جمعی برای نسل‌های امروز و آینده را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به توسعه علوم پایه توسط آموزش و پرورش افزود: تبدیل علوم پایه به عرف از اهداف آموزش و پرورش است که باید زمینه آن ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر موضوع جنبش نرم‌افزاری و تولید علم بیان کرد: در راستای دست‌یابی به این هدف باید دوره‌های مطالعاتی و پژوهشی پس از مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور ایجاد شود.

نوری با تأکید بر اهمیت «خلاقیت ‌محور بودن دانش‌آموزان» ادامه داد: روش‌های حافظه ‌محور نه تنها تأثیری بر رشد و خلاقیت دانش‌آموزان ندارد بلکه پس از مدتی مطالب به فراموشی سپرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اما روش‌های «خلاقیت‌ محور» علاوه بر ایجاد پویایی در بین دانش‌آموزان زمینه بروز استعدادها و خلاقیت آن‌ها را نیز فراهم می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تلاش دانش‌آموزان صرفا برای جلسه کنکور تصریح کرد: در راستای تشویق دانش‌آموزان و افزایش تمرکز آن‌ها در طول دوره‌های تحصیلی، تأثیر معدل ۳ سال آخر در کنکور افزایش می‌یابد.

نوری با اشاره به ضرورت تغییر برخی از برنامه‌های درسی گفت: باید چیستی و چرایی درس خواندن به دانش آموزان آموزش داده شود تا با علم به اهمیت آموزش، وارد مدرسه شوند که در اینصورت دانش‌آموز موفقی تربیت کرده‌ایم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی ‌بر «فلسفه علم را از همان دوره ابتدایی به دانش آموزان یاد دهید» اضافه کرد: آموزگاران نقش پر رنگی را در زمینه بیان فلسفه و اهمیت آموزش برای دانش‌آموزان، دارند.

وی با بیان این که محتوای آموزشی نیز صرفا کتاب نیست، بیان کرد: محیط مدارس باید به گونه‌ای باشد که زمینه و عرصه‌های تربیت و آموزش را بر اساس اصول علمی فراهم کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است، آیین افتتاحیه سال بین‌المللی علوم پایه برای پیشرفت پایدار با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

سازمان جهانی یونسکو نوامبر سال ۲۰۱۹در قطعنامه چهلمین کنفرانس عمومی خود، سال ۲۰۲۲را «سال بین‌المللی علوم پایه» نامگذاری کرد. هدف از این اقدام توجه بیشتر به اهمیت و نقش علوم پایه در درک و حل چالش‌های اجتماعی، فنی، علمی و تهیه نقشه راهی برای بهبود رفاه جهانی برای نسل‌های فعلی و آینده است.

سال ۲۰۲۲به مناسبت ۱۰۰سالگی جایزه نوبل که در سال ۱۹۲۲به «نیلز بوهر» فیزیکدان دانمارکی به خاطر تحقیقات وی در ساختار اتم‌ها و تشعشعات ناشی از آنها تعلق گرفت و همچنین به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس اتحادیه بین‌المللی فیزیک محض و کاربردی(IUPAP) به میزبانی کشور بلژیک در همین سال، به نام سال بین‌المللی علوم پایه نامگذاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)