انگلیس شبکه‌های اجتماعی را مجبور به مبارزه با کلاهبرداری های آنلاین می‌کند


انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد گوگل، فیس‌بوک، توییتر و سایر پلتفرم‌های آنلاین را مجبور می‌کند برای مقابله با کلاهبرداری های آنلاین بیشتر تلاش کنند.

انگلیس شبکه‌های اجتماعی را مجبور به مبارزه با کلاهبرداری های آنلاین می‌کند

به گزارش شفاف به نقل از رویترز، پس از درخواست رگولاتوری و گروه‌های حامی مصرف‌کنندگان برای مقابله جدی تر با کلاه‌برداری‌های آنلاین، انگلیس به دنبال شناسایی عوامل تبلیغات تقلبی در شبکه های اجتماعی است.

دولت انگلیس می گوید پیش‌نویس قانون جلوگیری از آسیب‌های آنلاین شامل الزام پلت‌فرم‌های بزرگ به ارتقای دفاع از کاربران در برابر مجرمانی است که جعل هویت افراد مشهور یا شرکت‌ها برای سرقت اطلاعات شخصی، خرید و فروش و سرمایه‌گذاری‌های مالی ناامن یا نفوذ به حساب‌های بانکی را در دستور کار خود قرار داده اند.

رگولاتوری آفکام انگلیس هم این موضوع را بررسی خواهد کرد که آیا پلتفرم‌ها سیستم‌هایی را برای شناسایی و حذف تبلیغات جعلی ایجاد کرده‌اند یا خیر. آفکام می تواند خدمات رسانی پلتفرم های متخلف را مسدود کند یا جریمه ای تا سقف 18 میلیون پوند (24 میلیون دلار) یا معادل 10 درصد از گردش مالی سالانه شرکت های متخلف را منظور کند.

کلاهبرداری‌های آنلاین از طریق تبلیغات جعلی در گوگل، فیس بوک و توئیتر و سایر رسانه‌های اجتماعی رشد شدیدی داشته اند، زیرا تعداد کاربران اینترنت در ایام همه گیری کرونا رشد چشمگیری داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص