آغاز اجرای طرح نظارت نوروزی دامپزشکی در استان مرکزی


آغاز اجرای طرح نظارت نوروزی دامپزشکی در استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان و با توجه به ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان، اداره کل دامپزشکی استان طرح ویژه نظارت بر مواد غذایی (فرآورده های خام دامی) را به مرحله اجرا در آورد.

محسن شانقی روز چهارشنبه 18 اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از سوی دامپزشکی استان مرکزی از ۱۴ اسفندماه آغاز شده و تا پایان ماه رمضان در سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح ۵۵ اکیپ ثابت و سیار وجود دارد که متشکل از بازرسان بهداشنی دامپزشکی هستند که وظیفه نظارت بر مراکز تولید، فرآوری، استحصال و حمل و نقل و عرضه فراورده خام دامی را برعهده دارند.

شانقی ادامه داد: در این طرح بنا بر این است که تمام این مراکز توسط این اکیپ ها نظارت شوند و هرگونه مورد غیربهداشتی که مشاهده شود با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی در توصیه به شهروندان گفت: مردم باید حتما فراورده های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کرده و به مهر و لیبل دامپزشکی و تاریخ انقضا دقت داشته باشند و از خرید فرآورده خام دامی از فله فروش ها و دست فروش ها و ... جدا خودداری کرده و هرگونه مورد غیربهداشتی را به سامانه ۱۵۱۲ یا اداره دامپزشکی شهرستان اعلام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی