سکان دبیری جشنواره تئاتر شهرزاد در دست مسعود دلخواه


سکان دبیری جشنواره تئاتر شهرزاد در دست مسعود دلخواه

تهران- ایرنا- فراخوان دومین جشنواره تئاتر شهرزاد با موضوع «تئاتر و هنر پرفورمنس در ایران» در 2 بخش نمایش‌های متن محور و پرفورمنس آرت به‌ دبیری مسعود دلخواه منتشر شد.

به گزارش ایرنا، دومین جشـنواره تئاتر شهرزاد با موضوع تئاتر و هنر پرفورمنس در ایران به‌ دبیری مسعود دلخواه با هدف فعال کردن استعدادها و انرژی‌های نهفته در هنرمندان دوران کرونا، کمک به گسترش فرهنگ تئاتر، حمایت از متون نمایشی ارزشمند و فراهم آوردن شرایط مناسب جهت معرفی و اجرای عمومی آثار برتر برگزار می شود.

نخستین جشنواره «تئاتر شهرزاد» از تاریخ ۲۰ تا ۲۴ تیرماه سال ۱۳۹۷ با ریاست شهرزاد جعفری برگزار شد. نادر برهانی مرند، مسعود دلخواه و نوید محمدزاده هیات داوران نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد بودند.

در متن فراخوان منتشر شده این دوره از جشنواره نیز چنین آمده است: دومین جشنواره تئاتر شهرزاد در دو بخش اجرای نمایش‌های متن محور و اجرای پرفورمنس آرت (هنر اجرا) برگزار می‌شود.

سکان دبیری جشنواره تئاتر شهرزاد در دست مسعود دلخواه

در بخش اهداف و رویکردهای جشنواره آمده است:

۱ – فعال کردن نیروی خفته و انرژی نهفته در هنرمندان دوران کرونا و به کار گرفتن ایده ها و استعدادهای فرهنگی و هنری در فضایی سالم و خلاق.

۲ - کمک به گسترش فرهنگ تئاتر و هنرهای اجرائی در سطح ملی از طریق اجرای عمومی آثار برگزیده در تهران و شهرستان ها.

۳ - ایجاد فرصت خلاقیت برای هنرمندان حرفه ای و آماتور در راستای آفرینش آثار هنری تازه با توجه به شرایط کرونایی جامعه و جهان و به اشتراک گذاشتن خلاقیت ها و نوآوری های هنری با مخاطب.

۴ – حمایت از متون نمایشی ارزشمند و تفکر برانگیز در نمایش های متن محور ضمن تاکید بر تنوع رویکرد به اجرا و دستیابی به شیوه های متنوع و جدید اجرائی در پرفورمنس ها.

۵ - فراهم آوردن شرایط مناسب جهت معرفی و اجرای عمومی آثار برگزیده به منظور آشنا شدن مخاطب با شیوه های جدید اجرائی.

در فراخوان دومین جشنواره تئاتر شهرزاد تاکید شده است: مهلت و زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱، انتخاب و اعلام آثار برگزیده برای اجرا در جشنواره تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ و برگزاری جشنواره به مدت یک هفته در تابستان ۱۴۰۱ اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر تکمیل فرم مخصوص جشنواره، جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.shahrzadtheater.ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه