با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به یاد شهدا نهال غرس شد


با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به یاد شهدا نهال غرس شد

امروز 18 اسفند ماه با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، طرح درختکاری به یاد شهدا در مسجد سیدالشهدای شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۸ اسفند ماه با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، طرح درختکاری در مسجد سیدالشهدای شهر جیرفت برگزار شد.
مجید خوبی زاده در حاشیه این مراسم، گفت: درختکاری یکی از سنت های حسنه ای است که در دین اسلام نیز به آن سفارش شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: هر ساله مقام معظم رهبری در هفته منابع طبیعی یک نهال غرس کرده و مردم را نسبت به این مهم سفارش می کنند.
وی ابراز کرد: امسال همچون سال های گذشته از سوی کانون های مساجد یکسری ویژه برنامه بزرگداشت ۱۸ اسفند اجرا می شود که یکی از این برنامه ها طرح کاشت ۱۰ هزار اصله نهال به یاد ۱۰ هزار شهید در مساجد کشور است.
خوبی زاده خاطرنشان کرد: در همین راستا امروز با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در هر شهرستان تعداد ۱۵۰ اصله نهال با مشارکت کانون های فرهنگی هنری در مساجد جنوب کرمان غرس می شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: در همین راستا امروز تعداد ۳ اصله نهال به یاد شهدای محله مسجد سیدالشهدا در محوطه باز این مسجد غرس شد.
وی عنوان کرد: امیدواریم با این اقدام ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، گامی هر چند کوچک در راستای ترویج سنت حسنه درختکاری برداریم.
سید محمد حسینی زاده در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گرامیداشت ۱۸ اسفند و هفته منابع طبیعی، گفت: در آیاتی از قرآن کریم به درخت و درختکاری اشاره شده است.
نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این باره سه وظیفه کاشت درخت، آبیاری و حفاظت از آن را بر عهده انسان قرار داده است.
وی بیان کرد: امروز خوشحالیم که در این مکان مقدس حضور یافته و در حال انجام سنت حسنه درختکاری هستیم و چه خوب است که پس از کاشت درخت به نگهداری آن اهتمام بورزیم.
حجت الاسلام حسینی زاده در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم در مسیر زندگی اهل عمل صالح باشیم و یکی از اعمال صالح و پسندیده کاشت درخت است.
گفتنی است؛ این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی جنوب کرمان، معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، هیئت امنای مسجد و تعدادی از مدیران کانون های مساجد شهر جیرفت برگزار شد.
پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس