ارائه 12 خدمت توانمندسازی برای رونق کسب و کار شرکت های دانش بنیان


معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 12 خدمت توانمندسازی ارائه کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با استفاده از آنها بتوانند به کسب‌وکار خود رونق دهند. به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به عنوان بازیگران اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری نیازمند حمایت و دریافت خدماتی هستند تا بتوانند محصولات...

ارائه 12 خدمت توانمندسازی برای رونق کسب و کار شرکت های دانش بنیان
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۲ خدمت توانمندسازی ارائه کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با استفاده از آنها بتوانند به کسب‌وکار خود رونق دهند.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به عنوان بازیگران اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری نیازمند حمایت و دریافت خدماتی هستند تا بتوانند محصولات فناورانه خود را توسعه دهند. از این رو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای تحقق این امر با تدوین ۱۲ خدمت توانمندسازی به یاری این مجموعه‌های فناور آمده است.
این ۱۲ خدمت توانمندسازی تعریف شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با استفاده از آنها بتوانند به کسب‌وکار خود رونق دهند؛ شرکت‌هایی که تعداد آنها به بیش از ۸ هزار مجموعه رسیده است.
این خدمات شامل «مشاوره های تخصصی کسب‌وکار»، «برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ»، «توسعه بازار»، «تحقیقات بازار»، «ارزش‌گذاری و تبادل فناوری»، «تبلیغات و اطلاع رسانی»، «منابع انسانی»، «موضوعات حقوقی»، «طراحی صنعتی و ساخت قالب»، «مجوزها، تاییدیه‌ها و استانداردها»، «مالیات و خدمات مالی و اداری» و «بیمه‌های بازرگانی» می شود.
حضور موفق و پایدار شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور، صرفاً متکی به توان فنی و تولید آنها نیست و نیازمند تقویت توانمندی‌های داخلی و بهره گیری از مجموعه خدمات تخصصی مورد نیاز برای توانمندسازی است. شناخت از وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و توانمندی‌های آنها ابزار مهمی برای توسعه کسب و کار در حوزه فناوری و نوآوری کشور محسوب می شود.
بر همین اساس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارتقای توانمندی شرکت‌های دانش بنیان، خدمات متنوعی تحت عنوان برنامه جامع توسعه کسب و کار به شرکت‌های دانش بنیان از سال ۹۵ ارائه می‌دهد. این خدمات بنا به درخواست شرکت‌های متقاضی ارائه می‌شود و در حال حاضر ۶۶۲ کارگزار به این حوزه ورود کرده‌اند.
از ابتدای تعریف این برنامه، ۴۹ هزار و ۳۲۹ خدمت توانمندسازی به متقاضیان ارائه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان