افتتاح یک واحد آموزشی عشایری و آغاز عملیات اجرایی 6 واحد آموزشی در سیرجان


افتتاح یک واحد آموزشی عشایری و آغاز عملیات اجرایی 6 واحد آموزشی در سیرجان

کرمان - ایرنا - یک واحد آموزشی عشایری در منطقه عشایری کفه مرروستای چاه تلخ سیرجان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی 6 واحد آموزشی عشایری نیز در این منطقه عشایری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس آموزش و پرورش عشایری کرمان در آیین آغاز بهره برداری و عملیات اجرایی طرح های آموزشی در سیرجان گفت: سرزمین عشایری این استان با ۱۰۲ هزار کیلومتر مربع بزرگترین گستره عشایری کشور است.

سحراب محمدی سلیمانی افزود: آموزگاران عشایری نیز علی رغم اینکه از فضای مناسب آموزشی برخوردار نیستند اما در سخت ترین شرایط آموزش فرزندان غیور عشایر را برعهده دارند و موفق بوده اند.

وی اظهار داشت: واحد آموزشی افتتاح شده در سیرجان با زیربنای ۵۰ مترمربع و هزینه پنج میلیارد ریال از کمک های شرکت صنعتی و معدنی گل گهر ساخته شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان سیرجان ۷۰ واحد آموزشی عشایری احداث شده که هفت واحد در حال بازسازی و ۶ واحد آموزشی نیز تخریبی است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ۶ طرح های آموزشی سیرجان با هزینه ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آغاز شد که قرار است تا سال آینده به اتمام برسد.

سرپرست آموزش و پرورش عشایری استان کرمان گفت: خیرین در سیرجان و عنبرآباد در حال ساخت مدارس عشایری هستند و بزودی خوابگاه دانش آموزان عشایری سیرجان به همت خیرین و نیکوکاران ساخته می شود.

فرماندار سیرجان نیز گفت: دانش‌آموزان عشایری مستعد علم و تحصیل هستند و با استعدادهای خوبی در وجود آنان است اما رتبه های خوب علمی را کسب می کنند.

سهراب بهاالدینی افزود: کمبود فضای آموزشی؛ مهم‌ترین چالش آموزش عشایری است که نیازمند اعتبار برای نوسازی و احداث مدارس عشایری هستیم.

بیش از ۱۳ هزار دانش آموزان عشایری در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند که هزار و ۱۵۰ نفر از این تعداد در حوزه عشایری سیرجان مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟