سفیر آمریکا: تا زمانی که از روسیه اخراج نشوم این کشور را ترک نمی‌کنم


سفیر آمریکا در مسکو تاکید کرد که هیچ قصدی مبنی بر ترک خاک روسیه ندارد؛ اما این بدان معنا نیست که از این کشور اخراج نخواهد شد.

سفیر آمریکا: تا زمانی که از روسیه اخراج نشوم این کشور را ترک نمی‌کنم

به گزارش شفاف، به نقل از اسپوتنیک، جان سالیوان، سفیر آمریکا در مسکو روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری گفت: ما همچنان اینجا هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم. من هم قصد ندارم به جایی بروم هرچند می‌توانم به وطن بازگردانده و یا اخراج شوم.

وی در ادامه خطاب به شهروندان آمریکایی مقیم روسیه هشدار داد: یا همین حالا روسیه را ترک کنید و یا برنامه بریزید که چگونه بدون کمک سفارت از این کشور خارج شوید.

در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین گفت که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا با شکست مواجه شده است.

پیشتر دولت آمریکا ۱۲ دیپلمات روس که از اعضای هیئت مسکو در سازمان ملل بودند، به دلیل آنچه «فعالیت‌های ناسازگار با جایگاه آنها» خوانده، اخراج کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا