انقلاب اسلامی محصول جهاد تبیین است 


انقلاب اسلامی محصول جهاد تبیین است 

اصفهان- ایرنا-رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران محصول جهاد تبیین است و با تکیه بر تبیین و جریان فکری و فرهنگی توانست استحکام خود را در این سالها حفظ کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا مردانی عصر چهارشنبه در اختتامیه جلسه دوره آموزشی تخصصی جهاد تبیین ویژه اساتید و نخبگان فرماندهان جنگ نرم نهضت استادی بسیج اصفهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک جهاد شناختی و همچنین یک تهاجم شناختی بر ضد فرهنگ منحط غربی است.

وی بیان داشت: انقلاب استحکام خود را در برابر نیرنگ‌های متعدد و گوناگون امنیتی استکبار جهانی از جمله نقشه‌های عوامل داخلی آنها، منافقان، فرقان، گروه‌های چپ، مارکسیست‌ها، فدایان و ده‌ها و هزاران اسم مانند خلق ترکمن و قائله کردستان نشان داد که این موفقیت‌ها در دوره مقابله با این خدعه‌ها نیز با تکیه بر تبیین و جریان فکری و فرهنگی بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: بعد از انقلاب، انقلابیون با دست‌های خالی، نه آموزش دیده بودند نه شیوه‌های مدیریت را فراگرفته بودند و نه حتی سیستم و امکانات مقابله با حرکت‌های جاسوسی را در اختیار داشتند اما با حفظ و حضور و ایمان به خدا توانستند، همه توطئه‌ها را خنثی کند.

وی گفت: قوه قضائیه و مرکز فضای مجازی و همچنین قانونگذاران باید برای مدیریت فضای مجازی چاره‌اندیشی کنند، در هیچ کشوری این مقدار فضای آزاد برای این ابزارهای ارتباطی نیست، بسیاری از تلویزیون‌ها کابلی و اشتراکی هستند اما برای ما ده‌ها تلویزیون فارسی زبان به رایگان محتوا تولید می‌کند.

مردانی با اشاره به بازنشر محتواهای مخالف با جمهوری اسلامی در فضای مجازی گفت: یکی از بزرگترین هجمه‌های نرم و شناختی در بستر تهاجم رسانه‌ای ایجاد بسترهای نرم افزاری برای حمله به بنیان‌های خانواده‌ها و خدشه‌دار کردن تعلیم و تربیت است که می‌توان آن را یکی از مصداق‌های جهاد تبیینی به‌شمار آورد.

وی خوش‌خیالی مقامات و مسئولان و متولیان فضای مجازی و رسانه‌ای کشور، دست‌اندرکاران مدیریت حوزه‌های سیاسی و دیپلماسی و همه بخش‌های مختلف و همچنین حوزه‌های نظارتی را باعث فراهم شدن بستر تخریب و تخطی باورها و اعتقادات دینی معرفی کرد و اظهار کرد: این باورها که موجب پیروزی در انقلاب و جنگ هشت ساله و موفقیت در برابر توطئه‌های گوناگون شد، امروز دچار مشکل شده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور یکی از سرفصل‌هایی که در دهه گذشته انقلاب را با قامتی استوار در جهان و منطقه معرفی کرد را مقاومت ملی در برابر حرکت‌های دشمن دانست و گفت: حتی زمانی که اختلافاتی وجود داشته، وقتی دشمن وارد کشور شده است با یکدیگر متحد شده‌ایم اما اکنون گزاره‌هایی وجود دارد که ممکن است بخشی از این مساله دچار مشکل شده باشد، گرچه رهبر معظم انقلاب با برداشت عمیق و شگرف خود می‌فرمایند باورهای امروز جوانان و اعتقاداتشان به دفاع از ارزش‌ها، از اوایل انقلاب بیشتر است.

وی احتمال نفوذ دشمن به دلیل استحاله افراد در جنگ نرم و تخریب باورها را جدی دانست و یادآور شد: دشمن بر جنگ نرم و شناختی متمرکز شده است که اگر تلفاتی در این جنگ بدهیم، به تعداد لشکر و عده دشمن اضافه می‌شود و جبهه دشمن می‌تواند روز به روز قدرتمندتر شود، پس مسئله جدی است و دشمن تلاش می‌کند با به هم ریختن جامعه و ایجاد ناامیدی، به گرایش به خارج از مرزها یا به نوعی آرزوی رسیدن به سراب دنیا به هدف خود برسد، در حالی که بسیاری از کسانی که از اینجا رفته‌اند با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند.

مردانی از دست دادن انگیزه خدمت در کشور و تغییر سبک زندگی افراد را به دلیل همین تهاجم شناختی دانست و ادامه داد: سبک زندگی غربی، لوکس، مصرف‌گرا و بدون چهارچوب غربی از این نوع پیامدها است، محورهای نبرد ترکیبی و تهاجم ترکیبی دشمن نیز گسترده هستند و یکی از آن‌ها تهاجم فرهنگی است که سال‌ها است رهبر ما فرمایند در برابر شبیخون فرهنگی قرار داریم.

وی ماهواره‌ها و تأسیس صدها شبکه فارسی زبان و هزینه‌های میلیارد دلاری را با هدف نفوذ فرهنگی معرفی کرد و گفت: هیچکدام از موشک‌ها اثری به کشور ما نداشته اما خمپاره‌های ماهواره‌ها بی صدا اما کشنده هستند که امیدها و انگیزه‌ها را نابود می‌کند، سند ۲۰۳۰ یکی از مهم‌ترین مصداق‌های جنگ تهاجم فرهنگی دشمن بود که بسیاری هنوز هم باور ندارند که بستر تهاجم فرهنگی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور فضاسازی بر ضد سردار جوانی را در راستای تهاجم رسانه‌ای اعلام کرد و افزود: جعل و تحریف یکی از موضوعات مهمی است که در تهاجم رسانه‌ای شاهد آن هستیم که همراه با تلاش برای کم‌رنگ کردن افتخارات گذشته و حال در جهت ناامیدسازی جوانان و از بین بردن حس اعتماد به نفس آنها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری