عجیب ترین موجود فضایی در سیدنی تا عجیب ترین گربه کاراکال در ایران


عجیب ترین موجود فضایی در سیدنی تا عجیب ترین گربه کاراکال در ایران

عجیب ترین موجود فضایی در سیدنی تا عجیب ترین گربه کاراکال در ایران

موجود فضایی و عجیبی که در خیابان های سیدنی همه را شوکه کرد! این گونه بسیار عجیب و بسیار نادر با عنوان موجود بیگانه در شبکه های اجتماعی به سرعت وایرال شد.

موجود کوچکی که در خیابان‌های سیدنی استرالیا پیدا شد، زیست‌شناسان، دانشگاهیان و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به یک اندازه شگفت‌زده کرده است.

به گزارش نازوب به نقل از Ladbible، آقای «هری هیز» صبح دوشنبه در حال دویدن بود که به طور تصادفی با این موجود برخورد کرد.

این شهر در روزهای اخیر تحت تأثیر بارندگی شدید قرار گرفته است، اما این حیوان عجیب و غریب در منطقه سیلابی یافت نشده و آقای هیز آن را هنگام دویدن در حومه ماریکویل سیدنی پیدا کرد که از سیلاب در امان بود.

عجیب ترین موجود فضایی در سیدنی تا عجیب ترین گربه کاراکال در ایران

او می‌گوید: «به گمانم این موجود نوعی جنین است، اما با شیوع کووید، وقوع جنگ جهانی سوم و سیل‌هایی که در حال حاضر در جریان هستند، بعید نیست که این موجود هم یک آدم فضایی باشد!»

آقای هیز ویدئویی از این موجود را در اینستاگرام منتشر کرد و این کلیپ ویدئویی از آنجا به دیگر رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر منتشر شد. این فیلم نشان می‌دهد که او با چوب به این موجود ضربه می‌زند، اما جسم آن بی‌حرکت باقی می‌ماند.

اخبار مربوط به این موجود عجیب و غریب، که بسیاری در رسانه‌های اجتماعی آن را “بیگانه” یا آدم فضایی توصیف کردند، پس از انتشار عکس آن توسط لیل آهنکان، یک اینفلوئنسر استرالیایی محبوب در اینستاگرام، با کپشن «این چیه؟»، بیش از پیش وایرال شد.

حتی زیست‌شناسان نیز از کشف این یافته عجیب و غریب سرگردان مانده‌اند؛ الی الیسا، زیست‌شناس اسرالیایی، این تصویر را در اینستاگرام بازنشر کرد و از مخاطبان خود برای شناسایی این موجود کمک خواست.

عجیب ترین موجود فضایی در سیدنی تا عجیب ترین گربه کاراکال در ایران

او نوشت:

«این چه موجودی است؟ من خیال کردم که یک جنین پوسوم (سومین حیوان بومی استرالیا) است، اما هیچ زمینه یا مقیاسی برای این حدس ندارم. حتی هیچ یک از همکاران من هم نتوانستند تشخیص دهند که دقیقاً با چه موجودی مواجه هستیم».

پیدای شدن موجودی فضایی در خیابان‌های سیدنی/ تصاویر

یک جنین ماهی، یک دانه در حال جوانه‌زدن و حتی یک بچه قورباغه جهش‌یافته؛ همگی حدس‌هایی بودند که رد شدند.

لازم به ذکر است که Ladbible برای شناسایی این موجود به دانشگاه سیدنی و دانشگاه نیو ساوت ولز نیز مراجعه کرد، اما هیچ یک از دانشگاهیان نیز نتوانستند آن را شناسایی کنند!

عجیب ترین گربه جهان با نام کاراکل در برخی مناطق ایران! تصویر این گربه کاملا از عجیب بودن آن می گوید!

جثه کاراکال بزرگ‌تر از گربه‌ اهلی است، بدن کشیده و استوانه‌ای شکل، دست و پا بلند و پاها بلندتر از دست‌ها است. گوش‌های بزرگ و مثلثی شکل با دسته‌ای از موهای سیاه به طول تقریبی 5 سانتی‌متر در انتهای آن.

دم کوتاه و باریک حدود یک سوم طول سر و تنه است. موهای پشت انبوه، کوتاه و به رنگ زرد شنی متمایل به قرمز تا دارچینی متمایل به قهوه‌ای با هاله‌ای سیاه‌رنگ. زیر بدن، چانه و گلو سفید است. بالای چشم‌ها و پشت گوش‌ها سیاه است. خط سیاه باریکی از گوشه‌های دهان به چشم‌ها امتداد دارد.

عجیب ترین موجود فضایی در سیدنی تا عجیب ترین گربه کاراکال در ایران

ویژگی‌های زیستی گونه کاراکال

اغلب شب‌گرد است. اوایل غروب و صبح زود فعالیت بیشتری دارد. گاهی روزها نیز دیده می‌شود (در فصل زمستان روزها نیز به جستجوی شکار می‌پردازد). به صورت انفرادی زندگی می‌کند و قلمرو وسیعی دارد.

در زیر بوته‌ها، شکاف سنگ‌ها و حفره‌های طبیعی لانه می‌سازد و کف آن را با پشم و پر می‌پوشاند. معمولاً روزها در زیر بوته‌ها استراحت می‌کند. حیوان بسیار چابکی است، به طور عمودی به هوا می‌پرد و پرندگان را در هوا می‌گیرد. موقعی که با دسته‌ای از پرندگان مواجه می‌شود، به سرعت تعدادی از آنها را در زمین و هوا شکار می‌کند.

عجیب ترین موجود فضایی در سیدنی تا عجیب ترین گربه کاراکال در ایران

کاراکال در برخورد با انسان و وسایل نقلیه حیوان بسیار ترسویی است، گاهی با مشاهده اتومبیل به شدت متوحش و بی‌حرکت می‌شود، به طوری‌که آن را می‌توان با دست گرفت (تاکنون محیط‌بانان در چندین مورد به تصور اینکه حیوان مریض است آن را دستگیر کرده‌اند).

کاراکال به آسانی رام و تربیت می‌شود. در گذشته آن را برای شکار خرگوش، آهو، روباه و پرندگان تربیت می‌کردند.

تغذیه کاراکال

غذای آن به طور غالب پستانداران کوچک، به‌خصوص جوندگان است و در شکار پرندگان مهارت زیادی دارد. گاهی اوقات حتی به پستانداران بزرگ جثه‌ای مانند جبیر نیز حمله می‌کند. این جانور حتی قادر است آب مورد نیاز بدنش را از طعمه‌اش تأمین نماید.

عجیب ترین موجود فضایی در سیدنی تا عجیب ترین گربه کاراکال در ایران

تولید مثل کاراکال

تک‌همسر بوده، در زمستان جفت‌گیری می‌کند و پس از 68 تا 81 روز، 1 تا 6 (معمولا 2 تا 3) توله به‌دنیا می‌آورد. توله‌ها در زمان تولد 200 تا 250 گرم وزن دارند و پس از 4 تا 10 روز چشمانشان باز می‌شود. در حدود 9 تا 10 ماهگی از مادر جدا می‌شوند و در 2 سالگی بالغ می‌شوند.

طول عمر کاراکال

در طبیعت تا 15 سال و در اسارت تا 19 سال عمر می‌کند.

زیستگاه، پراکندگی و فراوانی کاراکال در ایران

کاراکال در زیستگاه‌های بیابانی، استپی و حتی درخت‌زارهای کوهستانی زندگی می‌کند. در اکثر مناطق مرکزی، برخی از مناطق غربی، جنوب شرقی و شمال شرقی پراکندگی دارد.

در مناطق بیابانی مرکز ایران فراوان‌تر است و در سال‌های اخیر در استان‌های سمنان، یزد و اصفهان بیشتر دیده شده است.

مطالب مرتبط

سوپ خاکستر استخوان انسان مرده عجیب ترین سوپ شمنیسم های جهان

عجیب ترین درخت ثبت شده گینس توسط حسام صراف+ عکس

تصاویر چشمه گرند پریسماتیک، خارق العاده ترین و عجیب ترین چشمه جهان

زنان و دخترانی که عجیب ترین زایمان های جهان را داشتند+ تصاویر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عجایب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج