روسیه درخواست‌های تازه درباره مذاکرات هسته‌ای را روی میز گذاشت


روسیه درخواست‌های تازه درباره مذاکرات هسته‌ای را روی میز گذاشت

اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه دیروز نسخه‌ای به روز شده از درخواست‌های روسیه را به اتحادیه اروپا ارائه کرده که گستره تضمین درخواستی مسکو از آمریکا را در همان جهتی که لاوروف روز شنبه صحبت کرد، افزایش داد. روزنامه العرب امروز در گزارشی از احتمال ارائه درخواست‌های جدید روسیه خبر داده بود

روسیه درخواست‌های تازه درباره مذاکرات هسته‌ای را روی میز گذاشت
لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال از قول دیپلمات‌های غربی جزئیاتی بیشتر از اقدام جدید مسکو در بحث دریافت تضمین از امریکا در مذاکرات احیای برجام ارائه کرد. نورمن از قول دو منبع نوشت: اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه دیروز نسخه‌ای به روز شده از درخواست‌های روسیه را به اتحادیه اروپا ارائه کرده است که گستره‌ی تضمین درخواستی مسکو از آمریکا را در همان جهتی که لاوروف روز شنبه صحبت کرد، افزایش داده است. این تضمین شامل درخواست برای حفاظت از تجارت روسیه با ایران در برابر تحریم‌های غرب است.

این درخواست روسیه مورد استقبال قرار نگرفت. یک دیپلمات ارشد گفت: «این درخواست درجا رد شد. آن‌ها می‌دانند که این ربطی به برجام ندارد.» بنابر گزارش دیده بان ایران روزنامه العرب امروز در گزارشی از احتمال ارائه درخواست‌های جدید روسیه خبر داده بود. العرب، رسانه نزدیک به عربستان سعودی نوشته بود: بنابر تاکید منابع غربی، روسیه بزودی یک مانع تازه احتمالی را در برابر تلاش‌ها برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران ایجاد می‌کند. این اعتراض روسیه می‌تواند به نفع موضع مخالف دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس با یک توافق ضعیف باشد؛ چرا که این دولت‌ها معتقدند نقاط ضعف زیادی در توافق هسته‌ای وجود دارد که تلاش‌های ایران برای دست یابی به بمب اتمی را محدود نمی‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!