کلاهبرداری میلیاردی به بهانه کمک 2 میلیون دلاری به نیازمندان


 کلاهبرداری میلیاردی به بهانه کمک 2 میلیون دلاری به نیازمندان

 رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری فردی خبر داد که با ترفند ارسال چمدانی حامل دو میلیون دلار برای نیازمندان، اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از یک شهروند کرمانشاهی کرده بود.

سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود که مورد کلاهبرداری میلیاردی قرار گرفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرد شاکی عنوان کرد شخصی از طریق اینستاگرام به اکانت وی پیام داده که به دلیل ابتلا به سرطان تا چند ماه دیگر فوت می کند و به دلیل اینکه همسر فوت شده‌اش اهل کشور ایران بوده تصمیم گرفته یک چمدان پول به مبلغ دو میلیون دلار جهت توزیع بین نیازمندان به آدرس وی ارسال کند.

این مقام انتظامی افزود: طبق اظهارات شاکی فرد کلاهبردار بیان کرده به‌علت محدودیت‌های بانکی، امکان انتقال به‌صورت حساب به حساب را ندارد و قرار است با پست ویژه از طریق یکی از کشورهای همسایه چمدان پر از دلار را ارسال کند و در ادامه هم با تهیه تصاویری از جعبه حاوی ارز اعتماد وی را جلب کرده است.

عباسی کسانی افزود: فرد کلاهبردار در چند مرحله به بهانه‌های مختلف نظیر جریمه، عوارض و مالیات گمرکی، مهر و موم کردن جعبه و... مبلغ یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال ارز از شاکی دریافت کرده بود.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با دریافت این اطلاعات، اقدامات فنی خود را برای شناسایی فرد کلاهبردار آغاز و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد وی ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه یادآوری کرد: با هماهنگی مقام قضایی تیمی از کارآگاهان زبده این پلیس به استان محل سکونت متهم اعزام و طی ۷۲ ساعت اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی شبانه‌روزی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

کسانی یادآوری کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی ها ابتدا منکر هرگونه کلاه‌برداری شد، اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف کرد.

وی تاکید کرد: شهروندان باید از اعتماد بیجا به افراد ناشناس خودداری کرده و از پاسخگویی به تماس‌‎ها، ایمیل‌ها و هرگونه ارتباط مجازی با این افراد خودداری و از واریز وجه و در اختیار گذاشتن اطلاعات بانکی خود به آن ها خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایت این پلیس به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

وی در پایان گفت: شهروندان در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۳۱۷۸ و ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط