تجهیزات بنادر فرسوده‌اند/ترانزیت سنگ آهن روسیه-هند به ایران بیاید


وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶، ۷ میلیون TEU در کشور را داریم، ولی به سبب فرسوده بودن تجهیزات، فعلاً امکان این میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور وجود...

تجهیزات بنادر فرسوده‌اند/ترانزیت سنگ آهن روسیه-هند به ایران بیاید

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با فعالیت حوزه بنادر از دوران حضورش در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به اهمیت این حوزه در سیاست‌های راهبردی توسعه کشور اشاره کرد و گفت: ما در سال ۱۴۰۱ باید برای به‌روز کردن تجهیزات مورد نیاز در حوزه بنادر فعالیت جدی انجام دهیم. ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶، ۷ میلیون TEU در کشور را داریم، ولی به سبب فرسوده بودن تجهیزات، فعلاً امکان این میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور وجود ندارد.

وی بر نقش بنادر در بهبود وضعیت ترانزیت کالا در کشور تاکید کرد و با اشاره به صادرات حدود ۲۵ میلیون تن سنگ آهن از روسیه به هند، عنوان کرد: اگر بتوانیم نیمی از این میزان صادرات کالای روسیه به هند را هم از طریق ترانزیت و به صورت ریلی حمل کنیم و مشکلات مربوط به پسکرانه‌هایمان را حل کنیم، سالیانه ۶، ۷ میلیارد دلار فقط از این طریق درآمد برای کشور کسب خواهیم کرد. حل مشکلات مربوط به ترانزیت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

قاسمی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه سواحل مکران، افزود: برای توسعه سواحل مکران نیاز به سکونت حداقل ۲ میلیون نفر در این نواحی است که این انتقال جمعیت امکان پذیر است. در همین راستا ۲ شهر را طراحی کرده‌ایم که در حال ساخت آن‌ها هستیم، یکی شهر بریس و دومی هم شهر مکران که خوشبختانه کار‌های خوبی به لحاظ زیرساختی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم این اقدامات بتواند برای کشور مایه خیر و تحول باشد.

وزیر راه و شهرسازی که در همایش سالانه مدیران بنادر و دریانوردی سخن می‌گفت، همچنین در مورد برخی دغدغه‌ها و درخواست‌های مطرح شده از سوی علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و نیز تعدادی از مدیران استانی این سازمان مبنی بر تغییر نرخ تعرفه‌های بارگیری با توجه به گذشت زمانی طولانی از ثابت ماندن آن‌ها و جذب نیروی انسانی نکاتی را مطرح کرد.

وی در خصوص درخواست اختصاص مسکن به پرسنل و نیرو‌های متخصص حوزه بنادر و دریانوردی هم تاکید کرد: این دوره فرصت خوبی است که نیرو‌های سازمان بنادر و دریانوردی از طریق ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، صاحب خانه ملکی شوند و امیدواریم همکارانمان در سازمان بنادر از این فرصت استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید