فعالیت مدارس ابتدایی شهری در خراسان شمالی غیر حضوری است


فعالیت مدارس ابتدایی شهری در خراسان شمالی غیر حضوری است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع سویه امیکرون، فعالیت مدارس ابتدایی شهری استان غیر حضوری و در بستر شاد برگزار می شود.

ابوالقاسم اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا بر تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و هماهنگی های انجام شده فعالیت‌های آموزشی و پرورشی متوسطه اول، دوم و مقطع ابتدایی روستایی و عشایری به صورت حضوری است.

وی افزود: همچنین هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کارو دانش به صورت حضوری و بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود؛ همچنین کادر اجرایی مدارس شهری از جمله مدیر و معاون مدارس، باید با حضور در آموزشگاه برای پاسخگویی به ارباب رجوع آماده باشند و مدارس بسته نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه اولویت اول آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان است تصریح کرد: پایان هفته بعد مجددا برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری خواهیم کرد.

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۶۴ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، ۶ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، مانه و سملقان و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان های گرمه و جاجرم نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر