سهم هزار میلیارد تومانی آذربایجان شرقی در بودجه 1401


سهم هزار میلیارد تومانی آذربایجان شرقی در بودجه 1401

تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: کل اعتبار استان آذربایجان شرقی در بودجه سال 1401 هزار میلیارد تومان است که فقط 500 میلیارد آن محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان عصر امروز در نشست خبری در رابطه با حواشی اخیر اخذ عوارضی اتوبان تبریز سهند گفت: از اولین دوره‌ای که در سال ۸۷ به عنوان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر انتخاب شدم خواستار و پی گیر وضعیت اتوبان تبریز سهند بودم.

وی افزود: بالاخره اتوبانی که سال‌ها نیمه تمام مانده بود با پیگیری‌ها از وزارت راه و شهرسازی با مشارکت ۶۰ درصد سرمایه گذار و ۴۰ درصد دولت به بهره برداری رسید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: اگر در اوایل پیشنهاد طرح اتوبان تبریز سهند، این کار عملی می‌شد طبق برآورد ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داشت ولی در حال حاضر با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هم این اتوبان را نمی‌توانستیم تکمیل کنیم.

پزشکیان درخصوص اخذ عوارض در اتوبان تبریز سهند بیان کرد: به هر حال چون طرح با مشارکت سرمایه گذار به اتمام رسیده باید عوارض اخذ شود مگر اینکه دولت تمام هزینه‌های سرمایه گذار را بپردازد که با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی این کار ناشدنی است مگر اینکه بخواهند به صورت غیرنقدی بپردازند.

وی در خصوص سوالات مطرح شده در جلسه در رابطه با محرمانه بودن قرارداد اتوبان تبریز سهند گفت: هیچ گونه بحث محرمانه در این خصوص وجود ندارد و حتی طبق قرارداد سهم ۴۰ درصدی دولت در این پروژه را به سختی و با پی گیری های متعدد گرفتیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: دولت می‌تواند برای تأمین هزینه کرد سرمایه گذار به صورت غیر نقدی با برگزاری جلسات در این خصوص تصمیم‌های لازم را بگیرد.

پزشکیان با اشاره به طرح‌های موفق کشورهای اروپایی در حاشیه اتوبان بیان کرد: در دنیا در حاشیه اتوبان‌ها، منطقه گردشگری و یا علمی ایجاد می‌کنند که منجر به اشتغالزایی و درآمد می‌شود و حتی می‌توانیم این اتوبان را تا منطقه گردشگری کندوان ادامه دهیم و با جذب گردشگر ایجاد درآمد کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام در استان گفت: اتوبان تبریز بازرگان که راه اتصال ایران با اروپا هست یکی از این طرح هاست که برای اتمام نیازمند جذب سرمایه گذار هست برای اینکه دولت امکان تأمین چنین اعتباری را ندارد و بدون مشارکت نمی‌توان این طرح را تکمیل کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با انتقاد از برخی بروکراسی‌های اداری گفت: در شهر جدید سهند با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان نداریم پس از رایزنی با وزارت و کمیسیون بهداشت و درمان مجوز لازم برای احداث بیمارستان در این منطقه را اخذ و سرمایه گذار جذب کرده‌ایم که متأسفانه برخی بروکراسی‌های اداری مانع از پیشرفت کار هستند.

پزشکیان ادامه داد: با توجه به تصمیمات گرفته شده در مجلس برای پزشکان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه بیش از ۳۲ میلیون تومان نمی‌توانند درآمد ماهیانه داشته باشند یا شاهد خروج نخبگان از کشور خواهیم بود و یا اینکه تمایلی برای کار و نوآوری نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌های دنیا نسل ۳ یا ۴ هستند ولی دانشگاه‌های ما نسل ۲ هستند و لازم است که دانشگاه‌ها بر مبنای نیاز جامعه تولید علم کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر افزود: در سال‌های آینده در دنیا خودروی بنزینی نخواهیم داشت برای اینکه آنها به سمت تولید خودروهایی که با انرژی باد کار می‌کنند رفته‌اند ولی ما به فکر وارد کردن خودروهای از رده خارج شده و مونتاژ داخلی هستیم.

پزشکیان اضافه کرد: باید با دنیا پیش رویم و دانشجوی ما به جای مونتاژ خودرو به فکر تولید خودرو و قطار برقی باشد.

وی گفت: اگر بخواهیم کشور، استان و دانشگاه ما توسعه یابد باید افراد نخبه و توانمند را شناسایی کنیم و به او میدان کار و عمل دهیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر همچنین در خصوص طرح احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به اینکه در فصل بارندگی هستیم انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از زاب به دریاچه ارومیه یکی از طرح‌های نیمه تمام هست که ۳۶ کیلومتر از تونل این طرح تمام شده و برای اتمام طرح ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که متأسفانه امسال دولت هیچ اعتباری برای این پروژه پرداخت نکرده است.

پزشکیان در خصوص استقلال مس آذربایجان گفت: در این رابطه جلسات متعددی با وزیر صنعت داشته‌ایم ایشان مشکلی با اجرا ندارد و فقط چون صنایع مس بورسی است روند اجرای طرح کمی پیچیده است که باید تیم کارشناسی تشکیل شود.


به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان عصر امروز در نشست خبری در رابطه با حواشی اخیر اخذ عوارضی اتوبان تبریز سهند گفت: از اولین دوره‌ای که در سال ۸۷ به عنوان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر انتخاب شدم خواستار و پی گیر وضعیت اتوبان تبریز سهند بودم.

وی افزود: بالاخره اتوبانی که سال‌ها نیمه تمام مانده بود با پیگیری‌ها از وزارت راه و شهرسازی با مشارکت ۶۰ درصد سرمایه گذار و ۴۰ درصد دولت به بهره برداری رسید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: اگر در اوایل پیشنهاد طرح اتوبان تبریز سهند، این کار عملی می‌شد طبق برآورد ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داشت ولی در حال حاضر با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هم این اتوبان را نمی‌توانستیم تکمیل کنیم.

پزشکیان درخصوص اخذ عوارض در اتوبان تبریز سهند بیان کرد: به هر حال چون طرح با مشارکت سرمایه گذار به اتمام رسیده باید عوارض اخذ شود مگر اینکه دولت تمام هزینه‌های سرمایه گذار را بپردازد که با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی این کار ناشدنی است مگر اینکه بخواهند به صورت غیرنقدی بپردازند.

وی در خصوص سوالات مطرح شده در جلسه در رابطه با محرمانه بودن قرارداد اتوبان تبریز سهند گفت: هیچ گونه بحث محرمانه در این خصوص وجود ندارد و حتی طبق قرارداد سهم ۴۰ درصدی دولت در این پروژه را به سختی و با پی گیری های متعدد گرفتیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: دولت می‌تواند برای تأمین هزینه کرد سرمایه گذار به صورت غیر نقدی با برگزاری جلسات در این خصوص تصمیم‌های لازم را بگیرد.

پزشکیان با اشاره به طرح‌های موفق کشورهای اروپایی در حاشیه اتوبان بیان کرد: در دنیا در حاشیه اتوبان‌ها، منطقه گردشگری و یا علمی ایجاد می‌کنند که منجر به اشتغالزایی و درآمد می‌شود و حتی می‌توانیم این اتوبان را تا منطقه گردشگری کندوان ادامه دهیم و با جذب گردشگر ایجاد درآمد کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام در استان گفت: اتوبان تبریز بازرگان که راه اتصال ایران با اروپا هست یکی از این طرح هاست که برای اتمام نیازمند جذب سرمایه گذار هست برای اینکه دولت امکان تأمین چنین اعتباری را ندارد و بدون مشارکت نمی‌توان این طرح را تکمیل کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با انتقاد از برخی بروکراسی‌های اداری گفت: در شهر جدید سهند با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان نداریم پس از رایزنی با وزارت و کمیسیون بهداشت و درمان مجوز لازم برای احداث بیمارستان در این منطقه را اخذ و سرمایه گذار جذب کرده‌ایم که متأسفانه برخی بروکراسی‌های اداری مانع از پیشرفت کار هستند.

پزشکیان ادامه داد: با توجه به تصمیمات گرفته شده در مجلس برای پزشکان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه بیش از ۳۲ میلیون تومان نمی‌توانند درآمد ماهیانه داشته باشند یا شاهد خروج نخبگان از کشور خواهیم بود و یا اینکه تمایلی برای کار و نوآوری نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌های دنیا نسل ۳ یا ۴ هستند ولی دانشگاه‌های ما نسل ۲ هستند و لازم است که دانشگاه‌ها بر مبنای نیاز جامعه تولید علم کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر افزود: در سال‌های آینده در دنیا خودروی بنزینی نخواهیم داشت برای اینکه آنها به سمت تولید خودروهایی که با انرژی باد کار می‌کنند رفته‌اند ولی ما به فکر وارد کردن خودروهای از رده خارج شده و مونتاژ داخلی هستیم.

پزشکیان اضافه کرد: باید با دنیا پیش رویم و دانشجوی ما به جای مونتاژ خودرو به فکر تولید خودرو و قطار برقی باشد.

وی گفت: اگر بخواهیم کشور، استان و دانشگاه ما توسعه یابد باید افراد نخبه و توانمند را شناسایی کنیم و به او میدان کار و عمل دهیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر همچنین در خصوص طرح احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به اینکه در فصل بارندگی هستیم انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از زاب به دریاچه ارومیه یکی از طرح‌های نیمه تمام هست که ۳۶ کیلومتر از تونل این طرح تمام شده و برای اتمام طرح ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که متأسفانه امسال دولت هیچ اعتباری برای این پروژه پرداخت نکرده است.

پزشکیان در خصوص استقلال مس آذربایجان گفت: در این رابطه جلسات متعددی با وزیر صنعت داشته‌ایم ایشان مشکلی با اجرا ندارد و فقط چون صنایع مس بورسی است روند اجرای طرح کمی پیچیده است که باید تیم کارشناسی تشکیل شود.

کد خبر 5444040

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!