وحدت پل موفقیت در توسعه سیستان و بلوچستان است


وحدت پل موفقیت در توسعه سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما اعتقاد راسخ داریم وحدت، همدلی و همراهی پل موفقیت ما در توسعه سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایرنا دکتر حسینعلی شهریاری شامگاه پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از سران طوایف، معتمدان، نخبگان و اساتید اظهارداشت: در بحث انتخابات ریاست جمهوری، در این دوره برای نخستین بار رای غالب مردم استان، همسو و هم جهت بود.

وی با بیان اینکه انتصاب استاندار ویژه برای این استان اگرچه اهداف بزرگی را می‌توانست به ثمر برساند اما آنچه هم‌اینک شاهد آن هستیم تعریفی از اختیارات ویژه استاندار در سطح استان ندارد افزود: استاندار ویژه باید نیازهای استان را در جلسه هیات دولت مطرح کرده و بطور مستقیم از وزرا برای رفع نیازها مطالبه‌گری کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: من به طور جدی پیگیر این مساله هستم و اعتقاد دارم استاندار ویژه باید بتواند بطور ویژه مطالبات مردم را پیگیری کرده و به ثمر برساند.
وی با بیان اینکه سخن مشترک همه نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، وجود نیروهای توانمند بومی است که توان مدیریت در سطح کشور را دارند اظهارداشت: فقط سیستانی و بلوچ‌ها نیستند که بومی استان محسوب می‌شوند تمام افرادی که در این استان ساکنند و سالهاست در اینجا زندگی می‌کنند بومی محسوب می‌شوند.
شهریاری افزود: چندین جلسه حضوری با اقای رئیس جمهور مسائل و مطالبات مردم سیستان و بلوچستان را مطرح کردم و خوشبختانه از طریق ارتباط‌گیری مستقیم با وزرا و معاونان، بخش بزرگی از مشکلات پیگیری شده اگر چه سرعت به ثمر نشستن آن کند بوده اما قدم‌های مثبتی برداشته شده است.
وی ادامه داد: توصیه اکید من به اعضای شورای شهر هم این مساله مهم است که در کمیسیون‌های مختلف شورا از اساتید و نخبگان استان بهره ببرید و بنظر می‌رسد این مساله کمک شایان توجهی در بهبود برخی فرایندها و پیگیری مسائل شهر داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید من بر مطالبه‌گری صحیح است اگر مطالبه گری شکل نگیرد این استان به توسعه مد نظر نخواهد رسید البته باید بگونه‌ای مطالبه‌گری کرد که مورد بهره‌برداری سیاسی دشمن قرار نگیرد.
وی با بیان اینکه یکی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان معادن بوده که گفته می‌شود ذخیره مس موجود در استان از معدن مس سرچشمه بالاتر است افزود: خوشبختانه امکان بهره برداری از معادن زیادی در استان وجود دارد که باز هم یکی از مطالبات ما، بهره‌مندی مردم هر منطقه از سود حاصل از معادن موجود در آن است.
شهریاری با بیان اینکه اگر وحدت داشته باشیم و اجازه سو استفاده را ندهیم آینده روشنی در انتظار استان خواهد بود گفت: امیدوارم روزی برسد که کسی نتواند نان تفرقه را در استان بخورد.

امام جمعه موقت زاهدان نیز در این نشست گفت: عصاره ۲۳ سال نبوت پیغمبر اکرم جز محبت و اخلاق و مودت نبود، جامعه جاهلی را به جامعه انسانی تبدیل کرد و انس و الفت بوجو آورد.

حجت الاسلام راهداری به مشورت و همدلی با دیگران تاکید کرد و افزود: حضور افراد سرشناس و توانمندی چون دکتر شهریاری در سطح کشور، یکی از نقاط قوت استان است اما اگر در سطح این استان همدلی نباشد همه مدیران ارشد کشور هم از این منطقه باشند اتفاق امیدوار کننده‌ای رخ نخواهد داد.

معاون حوزه دارلعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این نششت گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است" از خدا بترسید مسلمانان و نمیرید مگر اینکه مسلمان بمیرید" خداوند بحث قوم و مذهب را مطرح نکرده است.
مولوی حافظ اسماعیل افزود: من بعنوان فرزند زاهدان به این معتقدم که اینکه شهر ما استان ما رشد نکرده بخشی از آن مربوط به دوری از مرکز کشور است و بخش دیگر به خود ما بر می‌گردد.

وی ادامه داد: ما شاید آنگونه که انتظار می رفت نتوانستیم دلها را در استان یکی کنیم وقت آن رسیده که گفتارمون قلبی باشد اخوت و برادری قلبی باشد در کنار هم باشیم باید پیشرفت برادر مسلمانمان را پیشرفت خود بدانیم.

معاون حوزه دارلعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: وقتی اتجاد وجود داشته باشد آرامش ایجاد شود علما و معتمدین درکنار هم باشند استان آهنگ توسعه می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار