موضع قرقیزستان در درگیری روسیه و اوکراین


موضع قرقیزستان در درگیری روسیه و اوکراین

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در مراسم ادای سوگند برخی از اعضای کابینه وزرا در نشست پارلمان گزارشی در مورد آخرین وضعیت این کشور مطالبی را بیان کرد.

« سادیر جباراف » رئیس جمهور قرقیزستان در مراسم ادای سوگند برخی از اعضای کابینه وزرا در نشست پارلمان گزارشی در مورد آخرین وضعیت این کشور مطالبی را بیان کرد.

این مراسم برای ادای سوگند وزرای امور خارجه، اورژانس، حمل‌ونقل و ارتباطات، توسعه دیجیتال، آموزش و پرورش و وزیر علوم جمهوری قرقیزستان برگزار شد.

جباراف در ابتدای سی امین سالگرد پرچم دولتی قرقیزستان و روز جهانی زن را به نمایندگان پارلمان تبریک گفت.

وی همچنین خطاب به وزرای جدید که در برابر نمایندگان مردم و رئیس جمهور سوگند یاد کردند، گفت: سوگند خود را که بر اساس آن به مردم عهد کرده اید، فراموش نکنید، چهره واقعی کشور با کار قوه مجریه، یعنی از طریق شما وزرای عزیز نمایان می شود.

موضع قرقیزستان در درگیری روسیه و اوکراین

جباراف افزود: اگر وظایف محوله در بخش‌های مربوطه را انجام ندهید، اول از همه مورد انتقاد من قرار می‌گیرید، زیرا رئیس‌جمهور در قبال کل دولت و سپس نهاد قانونگذاری که این وزرا را تأیید کرده است، مسئول است.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد که قرقیزستان از نزدیک با کشورهای همسایه و جوامع بین‌المللی همکاری می‌کند.

جباراف در این زمینه افزود: در عین حال، ما می بینیم که چگونه عواقب رویدادهای بین روسیه و اوکراین تأثیر منفی تقریباً بر همه کشورها دارد. در یک کلام، وضعیت دشواری در تجارت جهانی، اقتصاد، امنیت، ارتباطات و سایر حوزه ها ایجاد شده است. به ویژه در روزهای اخیر، اوضاع بین‌المللی و وضعیت بازارهای جهانی به شدت متشنج شده است. ما در واقع کشور کوچکی هستیم. ما نفوذ کافی برای توقف درگیری نداریم. بنابراین ما باید بی طرف بمانیم.

رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به وضعیت تورم در این کشور گفت: ما شاهد افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی هستیم و در این برهه‌ حساس، قبل از هر چیز به وحدت نیاز داریم و اکنون همه شاخه های حکومت باید با هم کار کنیم و یک هدف را دنبال کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟