فیلم «موقعیت مهدی» به معنویت شهید باکری زیاد نپرداخته است


فیلم «موقعیت مهدی» به معنویت شهید باکری زیاد نپرداخته است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با انتقاد از عدم پرداختن به اخلاص و معنویت سردار شهید باکری در «فیلم موقعیت مهدی» گفت: این شهید والامقام، مملو از معنویت بود ولی در این فیلم به این موضوع هیچ اشاره ای نشده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: شهیدان حمید و مهدی باکری و شهید امینی الگوی بزرگی برای جوانان ما هستند که باید این الگو به خوبی به نسل جوان شناسانده شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم در خصوص بزرگان و قهرمانان ایران اسلامی امری پسندیده است، اضافه کرد: در فیلم موقعیت مهدی اثری از اخلاص و معنویت شهید و عبادت و تهجد "آقامهدی» ندیدیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با گلایه به مسوولان در خصوص ساخت این فیلم اظهار کرد: «موقعیت مهدی» از مفاهیم والای جنگ، امام حسین (ع)، عبادت، نماز، دعای کمیل و زیارت عاشورا و نماز شب رزمندگان که در دوران دفاع مقدس بسیار دیده می‌شد، خالی است.

حجت الاسلام والمسلمین تاکید کرد: وجود شهید مهدی باکری مملو از معنویت و عبادت بود ولی ما یک رکعت نماز و یک صحنه از دعا در این فیلم از شهید باکری ندیدیم.

وی ادامه داد: ما باید بزرگان خود را بزرگ نگه داریم و شخصیت واقعی آنان را نشان دهیم ولی این امر در فیلم موقعیت مهدی رعایت نشده است.

وی پیشنهاد داد که مسوولان تجدید نظر کنند و فیلمی درست شود که در شان شهید باکری باشد.

امام جمعه ارومیه سپس با اشاره به اینکه اسفندماه، ایام متعلق به شهداست و علاوه بر شهادت تعداد زیادی از رزمندگان در این روزها و انجام عملیات های مختلف دفاع مقدس گفت: همه اقتدار و امنیت خود را مدیون خون شهدا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خصوص موضع ایران درباره حمله روسیه به اوکراین افزود: مقام معظم رهبری به صراحت اعلام موضع کرده و فرمودند که ما با جنگ در هرجای دنیا و کشتن مردم و به خطر انداختن جان مردم مخالف هستیم که این موضعی صریح از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: برای ما شرق و غرب فرقی ندارد و در هرکجا که بشر مورد ستم قرار بگیرد، با آن مخالفت می‌کنیم.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: ریشه اصلی این جنگ را باید در شیطنت های آمریکا و کشورهای اروپایی و اعتماد اوکراین به غرب جستجو کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: شعار «نه شرقی و نه غربی» از شعارهای اصلی انقلاب بوده و این شعار هرچند دشمنان بخواهند فضا را آلوده کنند، همچنان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تبریک ۱۱ شعبان سالروز میلاد حضرت علی اکیر (ع) و روز جوان گفت: دولتمردان باید به جوانان اعتماد کنند و برای آنان ارزش قائل شوند و مسوولان فرهنگی تلاش کنند که برای جوانان الگوسازی درست صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی موقعیت مهدی در خصوص زندگی شهید مهدی باکری ساخته شده و در جشنواره فیلم فجر امسال نیز چندین جایزه و سیمرغ بلورین گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن