نهایی شدن مطالعات احداث تونل در گردنه اسدآباد


نهایی شدن مطالعات احداث تونل در گردنه اسدآباد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن مطالعات احداث تونل در گردنه این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، کیومرث سرمدی واله در جمع خبرنگاران و مدیران کانال فضای مجازی اظهار کرد: مطالعات کارشناسی تونل توسط شرکت طرف قرار داد راه و شهرسازی انجام شده و معاونت‌های مرتبط با وزات راه و شهرسازی در حال بررسی کارهای فنی آن هستند و با نهایی شدن این امر باید با نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامه و بودجه برای گرفتن مجوز کمیسیون ماده ۲۳ اقدام شود.

وی افزود: این امر در حال پیگیری است و بعد از اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ باید برای آن ردیف بودجه اخذ کرد؛ ضمن اینکه افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای مطالعه این طرح پیش بینی شده است.

احداث شهرک‌فولاد در اسدآباد در دست بررسی است

سرمدی واله در ادامه با اشاره به اینکه احداث شهرک فولاد در شهرستان اسدآباد در دست بررسی است ،تصریح کرد: طرح شهر فولاد با یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان در حال حاضر تهیه شده است.

وی با بیان اینکه بحث صنعت فولاد یک صنعت آب بر به شمار می‌رود و دشت اسدآباد دارای مشکل تنش آبی است، خاطر نشان کرد: در این رابطه بحث استفاده از پساب فاضلاب شهری اسدآباد را پیشنهاد داده‌ایم و در صورت ساماندهی فاضلاب شهر اگر بتوان آب پسماند استحصالی تصفیه خانه شهر را به کارخانه‌ای که مکان آن باید مشخص شود هدایت کنیم، این آب پسماند تصفیه خانه هم در آمدی از محل فروش خواهد داشت و هم موجب پای‌گیری این شهرک می‌شود.

اسدآباد میراث دار قصه پرغصه پروژه های نیمه تمام در تاریخ خود

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اسدآباد میراث دار یک قصه تلخ در تاریخ شهرستان هستیم و وجود پروژه‌های نیمه تمام با میانگین ۱۰ تا ۱۵ ساله قصه تلخی برای مردم شده است، بیان کرد: قصه پروژه‌های نیمه تمام در کشور یک غصه و معضلی است که اگر ۱۷ سال کل اعتبارات کلان کشور را به این پروژه ها اختصاص دهیم باز هم مشکل وجود دارد.

سرمدی واله در رابطه با پروژه های نیمه تمام اسدآباد از جمله کمربندی شهرستان اضافه کرد:این پروژه ها از دو محل استانی و ملی در حال پیگیری است و در سفر ریاست جمهوری بخش عمده ای از پروژه ها را در مصوبه سفر خواهیم برد تا نسبت به تکمیل این پروژه ها توجه ویژه شود.

وی همچنین با اشاره به مشکل زیر ساخت برق شهرک صنعتی اسدآباد اظهار کرد: از سال گذشته با شرکت برق باختر و شرکت شهرک‌های صنعتی در رابطه با ارتقا برق شهرک‌صنعتی اسدآباد قراردادی بسته شده و این امر در حال انجام است و زمان بندی اجرای آن طول نخواهد کشید.

سرمدی واله در ادامه با اشاره به بازگشت بخشی از مالیات بر ارزش افزوده کارخانجات صبا نور اسدآباد به استان همدان افزود: سهم استان همدان از مالیات بر ارزش افزوده کارخانجات صبا نور در شهرستان اسدآباد ۱۴۶میلیارد تومان بوده که بخشی از این سهم مالیاتی به حساب استان واریز شد.

وی اظهار کرد: طبق لایحه بودجه سال ۹۸ تبصره ۶ هر کارگاه و هر کارخانه در هر محل که استقرار داشته باشد باید مالیات خود را به همان جا پرداخت کند و این در حالی بود که کارخانجات صبانور مستقر در اسدآباد که باید ۴۹ درصد سهم ارزش افزوده و مالیاتی خود را به استان پرداخت کنند، این کار را انجام نمی‌دادند.

سرمدی واله با بیان اینکه از بین آمار سال‌های ۹۸ و ۹۹ و شش ماه اول ۱۴۰۰باید ۱۴۶ میلیارد تومان این‌کارخانجات به استان همدان مالیات می‌دادند، افزود: با پیگیری‌های چند ماه اخیر و طرح موضوع و نامه‌های متعدد امسال بخشی از مالیات به حساب مالیاتی استان واریز شد.

نماینده مردم اسدآباد میزان مالیات واریز شده به حساب مالیاتی استان همدان از طریق شرکت صبانور را در مرحله اول ۱۲ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: سهم استان همدان از ارزش افزوده و مالیاتی کارخانجات صبانور مستقر در اسدآباد ۴۹ درصد و سهم استان کردستان ۵۱ درصد است که قطعا با اختصاص این مالیات به استان همدان، شهرستان اسدآباد هم توسعه می‌یابد، ضمن اینکه در این سال‌ها شهرستان اسدآباد و استان همدان از این سهم محروم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بسیاری از موضوع‌ها نمایندگان را متهم به عزل و نصب‌ها می‌کنند، گفت: بنده دخالتی در عزل و نصب‌های مدیران شهرستان ندارم و تنها برای نظارت و مشورت بر این امر ورود می‌کنم.

وی با بیان اینکه برای انتخاب فرماندار شهرستان تاکید ما برای انتخاب یک فرماندار گزینه بومی و درد آشنا بود و خوشبختانه با انتخاب حسین علی شرکائی این امر محقق شد، گفت:شرکائی برای شهرستان یک فرصت بوده و فرماندار بودن وی در اسدآباد نهایی است و به زودی حکم فرمانداری وی محقق و اتفاق خواهد افتاد.

سرمدی تاکید کرد:به فرماندار پیشنهاد می‌دهیم مدیران کاربلد برای خدمت ادامه دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی