مکرون: همه گزینه‌ها علیه روسیه روی میز است


مکرون: همه گزینه‌ها علیه روسیه روی میز است

رئیس‌جمهور فرانسه در نشست اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال خواهد شد و همه گزینه‌ها علیه مسکو روی میز است.

«شارل میشل» در نشست رهبران اتحادیه اروپا در شهر ورسای فرانسه اعلام کرد در این نشست درخصوص اوکراین، آینده آن و آینده اتحادیه اروپا تصمیم خواهند گرفت و آن را مکتوب می‌کنند.

براساس گزارش الجزیره «اوروزلا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز در این نشست ادعا کرد: «حمله پوتین به اوکراین حمله به اصول ماست، زیرا علیه آزادی کشور‌ها و مردم است. ما می‌خواهیم به وابستگی اروپا به نفت و گاز پایان دهیم و از منابع انرژی متعدد حمایت کنیم. در حال کار بر روی طرحی برای دستیابی به استقلال انرژی کامل برای اروپا تا سال ۲۰۲۷ هستیم.»

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این نشست ادعا کرد اروپا در حمایت از اوکراین و تامین تسلیحات و تجهیزات بشردوستانه متحد است.

او همچنینگفت این اتحادیه قصد دارد تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند و با این وجود، همه گزینه‌ها روی میز اتحادیه اروپا روی میز است. او همچنین با اشاره به طرح پایان وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه گفت: «اروپا می‌خواهد بتواند تامین کنندگان را بدون اتکا به هیچ یک از آن‌ها انتخاب کند.»

پیش از این نیز رئیس کمیسیون اروپا نیز از افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و بلاروس به بهانه حمله به اوکراین خبر داد. به گفته اورزولا فن درلاین بسته تحریمی جدید، روسیه و بلاروس را به دلیل تهاجم مسکو به کی‌یف هدف قرار می‌دهند و بیش از ۱۶۰ فرد روس، از جمله سیاستمداران و نزدیکان پوتین، به همراه بخش بانکی بلاروس را شامل می‌شود. با احتساب تحریم‌های جدید، اتحادیه اروپا تاکنون ۸۶۲ فرد روسی و ۵۳ نهاد این کشور را تحریم کرده است.

همزمان با حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه، کشور‌های غربی و آمریکا با بحران رو به رو شده اند. محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک در اوایل هفته گذشته اعلام کرد که در حال حاضر هیچ ظرفیتی در جهان وجود ندارد که بتواند جایگزین ۷ میلیون بشکه در روز صادرات روسیه شود. در همین حال، یک هیئت آمریکایی به ونزوئلا رفته تا درباره «امنیت انرژی و حفظ اقتصاد آمریکا» گفتگو کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟