فرماندار: شدت گرد و غبار مدارس قصرشیرین را تعطیل کرد


فرماندار: شدت گرد و غبار مدارس قصرشیرین را تعطیل کرد

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: فعالیت مدارس این شهرستان در سطح شهر و روستا در تمام مقاطع تحصیلی امروز شنبه 21 اسفند به دلیل گرد و غبار شدید و شرایط جوی و آلودگی هوا تعطیل شد.

«مرادعلی تاتار» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی مدارس با توجه به کاهش شدید دید افقی و خطر آن برای سلامت دانش آموزان اعلام شده است.

وی اظهار داشت: وضعیت کرونایی این شهرستان زرد است که در چنین حالتی فعالیت مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی حضوری خواهد بود اما امروز با توجه به وضعیت بحران گرد و غبار منطقه این تصمیم بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری و با توجه به پایداری شرایط آلودگی هوا اتخاذ شده است.

تعطیلی مدارس گیلانغرب براثر شدت گرد و خاک

سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: گرد و خاک شدید مدارس شهرستان گیلانغرب را امروز تعطیل کرد.

به گفته «حشمت رضایی» وجود گردوخاک شدید در سطح منطقه از شب گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد و هوای شهرستان را در وضعیت بحرانی و شرایط خطرناک قرار داده است.

وی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان فعالیت آموزش حضوری تمام مدارس شهرستان گیلانغرب در ۲ نوبت امروز شنبه ۲۱ اسفند تعطیل است.

رضایی افزود: دید افقی هم اکنون در شهرستان گیلانغرب به حدود ۵۰۰ متر رسیده که 10 برابر بیشتر از شرایط استاندارد است.

دید افقی ناشی از غبار در قصرشیرین به ۱۰۰ متر کاهش یافت

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین با اشاره به ورود سامانه ناپایدار از بامداد امروز به آسمان این شهرستان مرزی، گفت: میزان دید افقی هم اکنون در این منطقه به میزان ۱۰۰متر کاهش یافته است.

«امیرپرویز نجفی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون میزان دید افقی در این شهرستان ۹ هزار و ۹۰۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.

وی اظهار داشت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۱۱درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۵۶ درصد است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: این سامانه ناپایدار طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی تا اواخر وقت فردا شنبه بر جو منطقه حاکم است و در این مدت شاهد وزش باد و احتمال گرد و غبار خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال در مجموع این شهرستان ۷۳ روز غبارآلود بود که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ۱۰ و دی چهار روز، بهمن ماه ۱۱ روز و اسفند ماه ۹ روز بوده است.

پایداری گرد و غبار به دلیل عدم وزش باد

وی اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال زراعی جاری در شهرستان مرزی قصرشیرین تا بهمن پایان بهمن ماه در مجموع ۱۲۳.۹ میلی متر بارن باریده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

نجفی گفت: وزش باد در منطقه نداریم و همین امر باعث پایداری گرد و غبار در شهرستان شده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه بویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟