فعالیت 1410 شرکت پیمانکاری در اردبیل


فعالیت 1410 شرکت پیمانکاری در اردبیل

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: یک‌هزار و 410 شرکت پیمانکاری در استان اردبیل با 2 هزار و 294 پایه فعالیت می‌کنند.

علی اسلامی در هشتمین جلسه شورای فنی استان که با حضور معاون عمرانی استاندار اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: 37 شرکت فنی مشاور و 500 پیمانکار حقیقی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ما خدمات آموزشی و صدور گواهینامه را برای آنها انجام می‌دهیم.


وی تصریح کرد: در سال‌جاری برای 413 شرکت پیمانکاری گواهینامه صادر شده و 15 شرکت مهندسی مشاور و 30 شرکت پیمانکاری حقیقی نیز از این گواهینامه استفاده کردند.


معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: به ازای هر پایه 400 هزار تومان مبلغ از این شرکت‌ها به خزانه واریز می‌شود که این خود کمکی به منابع دولتی است.


اسلامی برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان را در سال‌جاری یادآور شد و افزود:‌ در زیرمجموعه شورای فنی 4 کارگروه فعالیت می‌کنند که به صورت مستمر جلسات و بازدیدهای این کارگروه‌ها انجام شده و مصوبات آن در شورای فنی به تأیید می‌رسد.


وی برگزاری 23 جلسه کارگروه پیمان و ضوابط فنی را با 96 مصوبه یادآور شد و خاطر نشان کرد: کارگروه نظارت نیز با تشکیل 4 جلسه و 47 مصوبه سعی کرده تا از 27 پروژه عمرانی در سطح استان در سال‌جاری بازدید کند.


اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کارگروه آموزش و ترویج ضوابط فنی و اجرایی نیز با برگزاری 2 جلسه و 8 مصوبه موفق به برگزاری 9 دوره آموزشی شده است.


وی بیان کرد: 373 نفر در دوره‌های آموزشی برگزار شد در سال‌جاری شرکت کردند که این دوره‌ها در قالب 2 هزار و 532 نفر ساعت برگزار شده است.


اسلامی از برگزاری 6 دوره آموزشی برای شرکت‌های پیمانکاری خبر داد و اظهار کرد: 137 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند که 822 نفر ساعت عملکرد آموزشی برای شرکت‌های پیمانکاری بوده است.


وی تصریح کرد: کارگروه مصالح و تجهیزات نیز با برگزاری 5 جلسه، 16 مصوبه مهم داشته که زیرمجموعه این کارگروه کمیته آسفالت 2 جلسه، کمیته بتن 5 جلسه و کمیته کنترل و استاندارد مصالح نیز 4 جلسه را برگزار کردند.


اسلامی گفت: با احتساب هشتمین جلسه شورای فنی در سال‌جاری 126 مصوبه شورای فنی به تأیید اعضای این شورا رسیده و عمده این مصوبات نیز اجرا شده و یا در مرحله اجراست.


وی با بیان اینکه عمده این مصوبات برای کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا زمینه لازم‌الاجرا بودن این مصوبات را شاهد باشیم، افزود: در سال آینده امیدواریم جلسات شورای فنی به صورت منظم در هر ماه یک جلسه برگزار شود.


اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با پیشنهاد اعضا قرار شد برخی از جلسات شورای فنی در محل اجرای پروژه‌ها باشد تا در کنار بازدید و نظارت از این پروژه‌ها، زمینه و بستر رفع ایرادات و اشکالات در این بازدیدها را شاهد باشیم.


وی اضافه کرد: برای سال آینده تلاش می‌کنیم تا کارگروه پیمان با 12 جلسه و کارگروه‌ مصالح 12 جلسه به همراه کارگروه آموزش 10 دوره آموزشی را در نظر بگیرند، بیان کرد: کمیته‌های بتن، آسفالت و استاندارد نیز با برگزاری جلسات منظم سعی خواهند کرد تا یاریگر شورای فنی استان باشند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...