بهترین سریال تاریخی ایرانی + دانلود


سریال های ایرانی همیشه برای تماشا در جمع خانوادگی مناسب اند چرا که نشات گرفته از فرهنگ و آدابی مشترک اند. همچنین بسیاری از آنها نوستالژی نیز هستند و برای برخی از ما یادآور دوران شیرین گذشته است. این دست سریال ها کاملا مناسب حتی کودکان هست و میتوانید بصورت دسته جمعی از دیدن آنها لذت ببرید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ کمدی، اجتماعی، دفاع مقدس و عاشقانه از موضوعات پر استقبال سریال های ایرانی است. یکی از هیجان انگیز ترین ژانرها تاریخی است، کارگردانی ایرانی در ساخت آثار تاریخی بسیار ماهر و کادرست هستند اما مشکل اصلی داشتن یک منبع کامل و جامع از این سریال هاست یا دقیق تر آن سایتی برای دانلود سریال های ایرانی مد نظر است.

بهترین سریال تاریخی ایرانی + دانلود

بهترین سریال تاریخی ایرانی

1- جیران

بهترین سریال تاریخی ایرانی + دانلود

سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی که کارنامه خوبی نیز در ساخت سریال های تاریخی عاشقانه دارد می باشد. این اثر با حضور ده ها بازیگر مشهور و سرشناسی همچون؛ بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشارنژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن مؤذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، امیرعباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی و رضا داودوندی و با موضوعی تاریخی، عاشقانه و درام درباره خدیجه دختر یک نجار است که ناصرالدین شاه اتفاقی او را هنگام شکار می بیند و به او دل می بندد و در نهایت نیز با او ازدواج می کند.

دانلود سریال جیران

2- خاتون

بهترین سریال تاریخی ایرانی + دانلود

خاتون اثری تاریخی، جنگی و عاشقانه ساخته تینا پاکروان با حضور مهران مدیری (جهانگیر روزبه)، نگار جواهریان (خاتون)، اشکان خطیبی (شیرزاد ملک)، شبنم مقدمی (فخرالنسا)، میرسعید مولویان (رضا فخار)، ستاره پسیانی (پروین)، فرخ نعمتی (سرتیپ آریا)، بهناز جعفری (رعنا)، رضا بهبودی (دکتر بوکوفسکی)، بابک حمیدیان (کمیسر رجب‌اف)، شاهرخ فروتنیان (فریدون خان)، مهران غفوریان (موسیو)، مهتاب ثروتی (ماری)، مهدی قربانی (فرهاد)، عاطفه رضوی (قدرت)، پیام دهکردی (نظربیگ)، آیدا ماهیانی (باربارا کُوالسکا)، پژمان بازغی، غزل شاکری، قربان نجفی، سروش صحت می باشد.

این سریال داستان زنی بنام خاتون است که حوادث مختلفی برایش رخ میدهد و از گیلان به تهران می آید درست زمانی که شوهر سابقش شیرزاد به دنبال اوست و کشور توسط متفقین اشغال شده است.

3- در چشم باد

«در چشم باد» ماجرای زندگی پر فراز و نشیب خانواده ایرانی در سه دوره قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی است. حسن ایرانی از یاران میرزاکوچک‌خان جنگلی است که در قیام گیلان کنار اوست و پس از کشته شدن میرزا، به همراه خانواده خود راهی تهران می‌شود. بعدها قصه روی زندگی بیژن ایرانی که خلبان است و در جریان جنگ مجروح و اسیر می‌شود تمرکز می‌کند. بیژن با بازی پارسا پیروزفر در دوران اسارت، عشق دوران کودکی خود «لیلی» را که حالا در ارتش شوروی حضور دارد می‌بیند و همراه او می‌شود. نادر ایرانی با بازی کامبیز دیرباز، فاطمه ایرانی با بازی گلاره عباسی و اسد ایرانی با بازی مهدی کاسه‌ساز خواهر و برادرهای بیژن هستند که هر کدام سرنوشت متفاوتی دارند.

این اثر ساخته مسعود جعفری جوزانی است که بازیگرانی همچون؛ پارسا پیروزفر، کامبیز دیرباز، ستاره صفرآوه و سعید نیک‌ پور در این مجموعه بازی می کنند.

4- سربداران

این سریال مربوط به دوران قیام سربداران خراسانی به رهبری شیخ حسن جوری در مقابل مغول‌ ها است و جزو اولین سریال‌های فاخری است که پس از انقلاب در تلویزیون ایران ساخته شده است. کارگردان محمدعلی نجفی و هنرمندانی همچون؛ امین تارخ، سوسن تسلیمی، علی نصیریان و محمدعلی کشاورز در این سریال حضور دارند.

سربداران نام فیلمنامه‌ای بوده که محمود دولت آبادی قبل از انقلاب برای تلویزیون ایران نوشته، اما بنا به دلایل مختلف اجازه ساخت پیدا نکرده و بعد از انقلاب و تغییر ساختار سیاسی، فیلمنامه‌ای از فیلمنامه‌نویسی دیگر با همین نام سربداران توسط محمدعلی نجفی اجازه ساخت گرفته است.

5- تفنگ سرپر

بهترین سریال تاریخی ایرانی + دانلود

اثری خاطره انگیز و بی نظیر از امرالله احمدجو از دوران قاجار و دوران خان و کدخدا و اسب و جوانی بنام قیبیش که مقابل مشاور خان و افرادش می ایستد و در روزگاری که روس ها روستایشان را گرفته اند جلوی ظلم آنها می ایستد.

حمیدرضا پگاه،خسرو شکیبایی،ژاله علو،محمد فیلی،انوشیروان ارجمند،فتحعلی اویسی،محسن قصابیان،پرویز شاهین خو،منوچهر آذر،مصطفی طاری،صدرالدین حجازی،عباس امیری،محبوبه بیات،مهری مهرنیا،پروین سلیمانی،مینا جعفرزاده،آتش تقی‌پور،فردوس کاویانی،خسرو دستگیر،شهین علیزاده در این فیلم بازی می کنند.

6- روزگار قریب

داستان زندگی دکتر قریب از بچگی تا زمان فوت را نشان میدهد، دکتر قریب بنیان گذار طب اطفال است و زندگی فرهنگی اجتماعی و بهداشتی مردم ایران را در آن دوران به خوبی به نمایش می گذارد.

این اثر سال های تاریخی 1290 تا 1350 را به تصویر می کشد ، سازنده این مجموعه عالی کیانوش عیاری و بازیگران آن مهدی هاشمی، ناصر هاشمی، مهران رجبی و شهاب کسرایی هستند.

7- هزاردستان

8- یوسف پیامبر

9- مختارنامه

10- روزی روزگاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت