ضرورت تأمین زیرساخت‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت مشگین‌شهر


ضرورت تأمین زیرساخت‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت مشگین‌شهر

استاندار اردبیل بر ضرورت تأمین زیرساخت‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت مشگین‌شهر تاکید کرد.

سید حامد عاملی ۲۱ اسفند در سفر به شهرستان مشگین‌شهر و دیدار با اهالی مشگین در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: مشگین‌شهر از ظرفیت‌های بی‌نظیر معدنی،‌ تولید محصولات باغی و توانمندی گردشگری بی‌نظیر برخوردار است که با مد نظر قرار دادن الگوهای جدید در تولید محصولات با ارزش می‌توان به افزایش ثروت و اشتغال مردم این منطقه کمک کرد.


وی ضرورت تأمین زیرساخت‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت مشگین‌شهر را یادآور شد و تصریح کرد: ما باید در مسیری حرکت کنیم تا توسعه صنایع تبدیلی در بخش محصولات سردرختی، کشاورزان و باغداران این منطقه را به تولید محصول با ارزش افزوده بیشتر ترغیب کند.


استاندار اردبیل به وجود منابع غنی آب در مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: جای تأسف است که در دامنه‌های سبلان صدای العطش را می‌شنویم که این فقر زیبنده مردم منطقه مشگین‌شهر نیست.


عاملی به فعال شدن 4 خطه اردبیل به مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: از محل سفر رئیس جمهور منابع اعتباری خوبی به توسعه بزرگراه‌های استان اختصاص یافته و قطعا در سال‌های آینده 4 خطه اردبیل – مشگین‌شهر به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و به زیر بار ترافیک خواهد رفت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مدیران راه و شهرسازی قول دادند تا 100 کیلومتر بزرگراه را در سال 1401 به بهره‌برداری برسانند که 5 کیلومتر در اوایل سال آینده و 50 کیلومتر نیز در مهرماه یا آبان ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.


عاملی اضافه کرد: در کنار زیرساخت راه، تلاش بر این است تا پست 63 کیلوولت و خط جدید انتقال گاز به مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی شده و در کنار آن با همراهی و همدلی مردم بسیاری از موانع نیز رفع شود.


وی بیان کرد: به هیچ وجه مسئولان حق ندارند با تنگ نظری و کارشکنی مانع توسعه و پیشرفت شوند بلکه با پشتیبانی همه‌جانبه ما به وظیفه خطیر خود در توسعه پایدار استان عمل خواهیم کرد.


عاملی ادامه داد: همه فعالیت‌های اقتصادی در مشگین‌شهر مورد حمایت جدی است و ما سعی می‌کنیم تا بهترین فضا را در توسعه مشگین‌شهر در ابعاد مختلف به وجود آوریم.


وی ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، معدنی و صنایع تبدیلی و تکمیلی مشگین‌شهر را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: با تدبیر و مدیریت شایسته باید همه این داشته‌ها به ثروت و تقویت نظام اقتصادی مردم تبدیل شده و ما نیز با تصمیمات شجاعانه در خدمت مردم باشیم.


عاملی با حضور در شورای اداری استان به مهمترین موضوعات و طرح‌های اجرایی در مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: در توزیع اعتبارات در کنار عدالت، سعی می‌کنیم تا به تناسب توانمندی هر منطقه طرح‌ها و پروژه‌ها با اولویت اجرایی و عملیاتی شود.


وی در مورد تولید مسکن در قالب طرح جهش مسکن اظهار کرد: در این شهرستان 15 هکتار زمین تحویل بنیاد مسکن شده که به سرعت با پالایش داوطلبان واقعی احداث واحدهای مسکونی آغاز خواهد شد.


استاندار اردبیل تصریح کرد: بیش از 12 پروژه آسفالت‌ریزی و روکش آسفالت در راه‌های روستایی مشگین‌شهر سال آینده اجرایی می‌شود که انتظار می‌رود 30 میلیارد تومان منابع نیز برای این طرح‌ها تخصیص پیدا کند.


عاملی در مورد طرح‌های بخش کشاورزی به ویژه تولید ارقام با ارزش افزوده بیشتر باغبانی خاطر نشان کرد: سعی بر این است تا با روسیمی کردن تاکستان‌های مشگین‌شهر، تولید محصولات با ارزش افزوده مورد توجه قرار گرفته و زمینه درآمدزایی بیشتر فعالان بخش کشاورزی فراهم آید.


وی با تاکید بر ارائه الگوی باغداری اقتصادی در مشگین‌شهر اضافه کرد: تکمیل سدهای نیمه‌تمام، توسعه طرح‌های آب و فاضلاب در مناطق شهری و روستایی و بهره‌برداری از مجتمع‌های‌ آبرسانی سلیم‌زاده و شهید بنی‌هاشم از دیگر اقدامات و رویکردها خواهد بود.


عاملی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در سال آینده طرح‌های معدنی و توسعه صنایع فرآوری محصولات معدنی، طرح‌های گردشگری مختلف و همچنین طرح‌های عمران شهری در مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسیده و امکان بهره‌برداری از این منابع فراهم آید.


استاندار اردبیل در سفر به مشگین‌شهر از توسعه بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر، پایاب سد سبلان و شبکه انتقال آب به مناطق پایین دست، همچنین ناحیه صنعتی شماره 2 مشگین‌شهر، پروژه اصلاح آبگیر آب شرب مشگین و بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر بازدید کرده و بخش آی.سی.یوی این بیمارستان را به بهره‌برداری رساند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در