شرکت‌های ملی حفاری و توسعه کاربرد پرتوهای ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند


شرکت‌های ملی حفاری و توسعه کاربرد پرتوهای ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران به‌منظور همکاری‌های فناورانه و حمایت از تحقیقات علمی و پژوهشی تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، این تفاهم‌نامه در نشستی با حضور تعدادی از معاونان، مدیران و کارشناسان دو شرکت به امضای حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و سید پژمان شیرمردی، مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران رسید.

گلپایگانی اظهار کرد: این شرکت از شرکت‌های فناورمحور در صنعت نفت است که همه علوم و تجهیزات تخصصی پیشرفته در آن کاربرد دارد، بر همین اساس تعامل و همکاری با مراکز علمی و دانش‌بنیان می‌تواند به توسعه و تعالی صنعت پیچیده و راهبردی حفاری کمک کند.

وی با بیان اینکه مباحث تحقیق، توسعه فناوری و استفاده از دانش و تجهیزات بومی و استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی در سرفصل برنامه‌های این سازمان قرار دارد، افزود: همکاری و هم‌افزایی، استفاده از توانمندی‌های بومی در جهت ارتقای سطح علمی و دانش فنی متخصصان و کارشناسان شرکت می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف و به تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده کمک کند.

در همین حال، سید پژمان شیرمردی، مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران، گزارشی از فعالیت‌های ‌شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران‌ ارائه داد و گفت: این شرکت با بهره‌برداری از سامانه‌های پرتودهی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفی قادر است طیف وسیعی از محصولات و مواد را پرتودهی کند و با ایجاد مجموعه تخصصی، به ارائه خدمات بپردازد.

وی افزود: بسط و گسترش کاربرد پرتودهی با ایجاد سامانه‌های جدید و مدیریت یکپارچه سامانه‌های موجود، طراحی، ساخت وسایل و تجهیزات مورد نیاز، راه‌اندازی، بهره‌برداری، نظارت و همکاری در فعالیت‌ها و پروژه‌های مرتبط، تأمین مواد اولیه و تجهیزات، مشاوره و آموزش برای بهره‌برداری صحیح، ایمن و استاندارد از سامانه‌های پرتودهی، خدمات‌دهی مطمئن به مشتریان، تحقیق، توسعه و نوآوری از اهم فعالیت‌های این شرکت است.

در این نشست اعلام شد: این تفاهم‌نامه به‌منظور همکاری متقابل شامل تبادل تجربه‌ها و بهره‌برداری از توانمندی علمی و امکانات بین دو شرکت مبادله شده است.

از جمله موارد کاربرد پرتوها در صنعت حفاری در بخش‌های خدمات فنی و ویژه، شامل سیمان‌کاری، دستگاه‌های پمپ تراک، تجهیزات و ابزار نمودارگیری، همچنین لوازم و ابزار در گردش حفاری نظیر ضخامت‌سنج‌ها و... است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !