ابلاغ بخشنامه 10 گانه نوروزی دادستان کل/واحد کشیک در دادسراها برقرار می‌شود


ابلاغ بخشنامه 10 گانه نوروزی دادستان کل/واحد کشیک در دادسراها برقرار می‌شود

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور همزمان با در پیش بودن ایام نوروز و در راستای تامین امنیت و نظم عمومی و صیانت از حقوق عامه، ضمن تاکید بر رعایت بخشنامه‌ 10 گانه نوروز و نظارت دادستان‌های سراسر کشور بر حسن اجرای آن از استقرار کشیک قضایی در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش ایرنا از دادستانی کل کشور، در بخشنامه حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم و تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و نوروز ۱۴۰۱ بر پیگیری جدی مراتب ذیل به منظور ارائه خدمات ویژه قضایی به مردم عزیز در ایام تعطیلات نوروزی تاکید شده است:

۱) برقراری واحد کشیک نوروزی در دادسراها برای ارائه خدمات قضایی.

۲) برنامه ریزی برای نظارت بر ضابطین قضایی و بازرسی منظم از بازداشتگاه‌ها.

۳) نظارت بر مجرمان سابقه دار و عدم اعطای مرخصی به سارقین حرفه‌ای به منظور پیشگری از وقوع جرائم در تعطیلات.

۴) اتخاذ تدابیر لازم توسط پلیس راهور برای کاهش تصادفات جاده ای و صیانت از جان انسان‌ها.

۵) ممانعت از تغییر کاربری اراضی ملی، منابع طبیعی توسط سودجویان با همکاری سازمان‌های ذی ربط و در صورت ارتکاب جرم، رسیدگی فوری و اتخاذ تصمیمات قضایی لازم در واحد کشیک قضایی.

۶) نظارت لازم توسط مسئولان تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها و تشکل‌­های صنفی بر رستوران‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی و برخورد با متخلفان مربوطه.

۷) نظارت بر مراکز تفریحی و جشنواره‌ها بمنظور رعایت اخلاق و شعائر اسلامی.

۸) ایجاد هماهنگی لازم با عوامل وزارت نیرو برای استانداردسازی روشنایی معابر و رصد شبانه ­روزی توسط مأموران نیروی انتظامی به منظور کاهش جرایم سرقت.

۹) همکاری با مسئولان بهداشت و درمان و تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تجمعات خانوادگی بمنظور کنترل و کاهش ابتلا به کووید ۱۹.

۱۰) رصد مستمر و پایش هدفمند اقدامات احتمالی دشمنان و معاندین نظام به منظور آلوده سازی افکار عمومی و پیگیری جرایم ارتکابی.

حجت الاسلام سید محسن هاشمی مدیر روابط عمومی دادستانی کل کشور با بیان اینکه این بخشنامه سعی دارد امنیت و نظم عمومی جامعه را در ایام تعطیلات نوروزی ارتقا بخشد، اظهار داشت: نظارت کارآمد و همه جانبه بر اجرای صحیح این بخشنامه از سوی دادستان های مراکز استان ها به صورت مستمر از سوی دادستان کل کشور پیگیری و دنبال خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان