جهاد اسلامی: اسرائیل مولودی نامشروع است؛ ترکیه متناقض رفتار می ‌کند


جهاد اسلامی: اسرائیل مولودی نامشروع است؛ ترکیه متناقض رفتار می ‌کند

جهاد اسلامی در واکنش به استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی در آنکار اعلام کرد، رفتارهای ترکیه تناقض دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته (۱۸ اسفند ۱۴۰۰) پس از سیزده سال قطع ظاهری روابط آنکارا و تل‌آویو وارد ترکیه شد.

در همین رابطه «هیثم ابو الغزلان» دبیر کل روابط جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان به وبگاه خبری «العهد» گفت: استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی در ترکیه بشدت محکوم است.

وی تصریح کرد: ملت ترکیه همواره حمایت نامحدود خود از آرمان فلسطین را اعلام کرده‌ اما متاسفانه دولت ترکیه منافع و اهداف خود را دارد و گمان می‌کند که بهبود روابط با واشنگتن از مسیر تل‌آویو می‌گذرد اما این خطری بزرگ برای آنکاراست.

ابوالغزلان افزود: تلاش برای بازگرداندن روابط با دشمن به بهانه منفعت این کشور یا آن کشور، خیانت به قدس و فلسطین است.

«کاید الغول» عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین (جبهة الشعبیة لتحریر فلسطین) افزود: روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی علیرغم تنش‌های سیاسی در مقاطع مختلف، قطع نشده بوده و همکاری اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی ادامه داشته است.

وی گفت: نوعی تناقض در سیاست‌های آنکارا وجود دارد، دولت این کشور در زمانی که با رژیم صهیونیستی و اعضای ناتو در سیاست‌های خصمانه علیه ملت‌های منطقه همراه است،معتقد است که دروازه نزدیکی به کشورهای عربی، جذب ملت‌های آنها و نفوذ به احساسات آنها، حمایت از آرمان فلسطین است و این همان چیزی است که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود اما در عمل خلاف آن رفتار می‌شود.

«یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی نیز گفت، «اسرائیل» مولود نامشروع حاصل از زنای میان کشورهای استعماری غرب است و هرگونه رابطه یا عادی سازی روابط با این رژیم، قبول این جنایت است.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، وی افزود، صحنه‌های استقبال از سران رژیم صهیونیستی در پایتخت‌های عربی و اسلامی که جدیدترین آن در ترکیه بود را ابدا نه می‌توان توجیه و نه می‌توان قبول کرد. اینها خنجرزدن به پشت ملت فلسطین، ملت‌های منطقه و آزادگان جهان است و ننگی است که جز با از بین رفتن کامل رژیم صهیونیستی در منطقه، پاک نمی‌شود.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان