کاروان نظامی عظیم روسیه در نزدیکی کی‌یف/ روس ها برای حمله به پایتخت اوکراین آماده می شوند


کاروان نظامی عظیم روسیه در نزدیکی کی‌یف/ روس ها برای حمله به پایتخت اوکراین آماده می شوند

براساس تصاویر ماهواره‌ای جدید، کاروان بزرگ خودروهای نظامی روسیه که به کُندی به سمت کی‌یف، پایتخت اوکراین حرکت می‌کرد، تقریبا پراکنده شده و در نقاط دیگر مستقر شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طول این کاروان نظامی روسیه قبلا بیش از ۶۴ کیلومتر برآورد شده بود. این کاروان طی چند روز گذشته هم بیرون کی‌یف مستقر بود. اما مقام‌های آمریکایی و انگلیسی گفتند که حرکت آن به علت کمبود سوخت و موادغذایی "متوقف" شده است، آن هم در بحبوحه گزارش‌هایی از حمله جنگنده‌های اوکراینی به این کاروان.

شرکت فناوری‌های "ماکسار" تصاویری از مانور یگان‌ خودروهای زرهی در داخل و اطراف کی‌یف در حوحه شمال غربی و در نزدییک فرودگاه آنتونوف گرفته است.

براساس گزارش ماکسار، به نظر می‌رسد که خودروهای زرهی این کاروان نظامی در شمال کی‌یف، تغییر مکان داده و در جنگل‌ها و در درختزار نزدیک شهرک لوبیانکا مستقر شده‌اند و خمپاره‌اندازها به مواضعی در نزدیکی آنجا شلیک می‌کنند.

کاروان نظامی عظیم روسیه در نزدیکی کی‌یف/ روس ها برای حمله به پایتخت اوکراین آماده می شوند
عکس ۲۸ فوریه از حومه شمالی کی‌یف

یک مقام دفاعی آمریکا به آسوشیتدپرس گفته است که در روزهای اخیر برخی خودروهای نظامی این مسیر به سمت درختزار خارج شده‌اند اما آنها نمی‌توانند بگویند که آیا این ستون نظامی روسیه شکسته شده است یا خیر.

وزارت دفاع انگلیس پیشتر در گزارش اطلاعاتی جدیدی گفت که این کاروان پیشرفت چندانی ظرف یک هفته نداشته و به دست نیروهای مسلح اوکراینی متحمل خساراتی شده است. با این حال در این گزارش آمده است که انتظار می‌رود نیروهای روسی "ری‌ست شده و تغییر موضع دهند" و برای حمله جدید در روزهای آینده و احتمالا حمله به کی‌یف آماده شوند.

همچنین در اکوایران ببینید : ایران: توپ در زمین آمریکا است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق