مشارکت 58 درصدی بانوان در کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث


مشارکت 58 درصدی بانوان در کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث

بهجت پور با بیان این که 919 نفر از خانم ها در این کنگره مشارکت داشته و مقاله ارسال کرده اند، گفت: طبق آمار بانوان با 58 درصد سهم بیشتری را در ارسال مقالات داشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «زینب بهجت پور» در گفت و گویی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث، اظهار داشت: این کنگره غیر از همایش اصلی دارای 9 کمیسیون تخصصی بود که یکی از کمیسیون ها به بانوان اختصاص داشت.

وی افزود: کمیسیون بانوان از ساعت 14 تا 16 در سالن شهید موسوی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد که در این کمیسیون، 3 مقاله مورد بررسی قرار گرفت که موضوع مقاله اول «مرزبندی با دشمنان؛ علل و پیامدها» بود که توسط خانم ناهیدسادات سید رضایی ارائه شد.

رئیس کمیسیون بانوان کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث، «نقش دعا در رشد جامعه با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی» را عنوان مقاله دوم این کمیسیون عنوان کرد و ادامه داد: این مقاله نیز از سوی خانم هاجر خادم زاده یگانه تشریح شد.

وی خاطرنشان کرد: خانم نجمه نظری دیگر سخنران کمیسیون بانوان بود که مقاله «مسئولیت ها و حقوق زن در خانواده از نگاه مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» را در این کمیسیون ارائه داد.

خانم بهجت پور همچنین به داوران این کمیسیون اشاره کرد و گفت: دواری این کمیسیون را خانم ها معصومه شریفی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، طاهره ماهروزاده عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه و عاطفه صادقی پژوهشگر انقلاب اسلامی بر عهده داشتند.

وی با بیان این که 919 نفر از خانم ها در کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث مشارکت داشته و مقاله ارسال کرده اند، گفت: از این تعداد، 554 مقاله پذیرفته و 76 مقاله نیز رد شد و تعداد 289 اثر ارسالی نیز فقط به صورت چکیده ارسال شد و اصل مقالات دریافت نگردید.

دبیر گروه علمی حوزه های علمیه خواهران همچنین به فراوانی شرکت کنندگان کمیته بانوان اشاره کرد و بیان داشت: مشارکت کنندگان از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، جامعه الزهراء، دانشگاه و سایر مراکز بودند که بیشترین افراد مشارکت کننده با 67 درصد از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

وی با اشاره به مجموع مقالات ارسالی بانوان و آقایان به کنگره، گفت: در مجموع 1083 مقاله به کنگره ارسال شده که 630 مقاله از سوی بانوان و 453 مقاله از آقایان بوده که طبق آمار بانوان با 58 درصد سهم بیشتری را در ارسال مقالات داشته اند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان